1. bieżące analizowanie możliwości wykorzystania przez gminę funduszy unijnych, 2. podejmowanie działań w celu pozyskania zewnętrznych środków finansowych dla gminy, 3. przygotowywanie i sporządzanie wniosków o środki z funduszy unijnych i krajowych, 4. współpraca z merytorycznymi pracownikami w zakresie ustalenia zadań do dofinansowania, przygotowania aplikacji i monitoringu rzeczowo-finansowego projektów realizowanych z wykorzystaniem zewnętrznych środków finansowych, 5. współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w gminie przy opracowywaniu wspólnych projektów, 6. przygotowywanie sprawozdań z wykorzystanych środków, 7. pomoc w opracowywaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego, 8. planowanie, nadzór i rozliczanie rzeczowo-finansowe inwestycji gminnych, 9. rozwijanie współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw, 10. zlecania wykonania zadań publicznych organizacjom pozarządowym prowadzącym działalność pożytku publicznego, współpraca ze stowarzyszeniami, 11. pozyskiwanie środków na realizację inwestycji.
|