W zakresie działania Samodzielnego stanowiska ds. obrony cywilnej pozostają zagadnienia wynikające z właściwych ustaw dotyczących: 1) Powszechnego obowiązku obrony; 2) Obrony cywilnej; 3) Zarządzania kryzysowego; 4) Ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego. 2. Pracownik Samodzielnego stanowiska ds. obrony cywilnej w związku ze swoim zakresem działania: 1) Prowadzi postępowania administracyjne; 2) Realizuje postępowania o zamówienia publiczne; 3) Przygotowuje projekty aktów prawa (uchwały i zarządzenia); 4) Realizuje uchwały i zarządzenia; 5) Udziela informacji; 6) Obsługuje interesantów oraz prowadzi czynności kancelaryjne; 7) Sporządza i aktualizuje właściwe plany budżetowe; 8) Realizuje budżet a w szczególności monitoruje zgodność wykonywania budżetu z właściwymi planami oraz dokonuje kontroli finansowej, o której mowa w ustawie o finansach publicznych.
|