1. prowadzenie ksiąg stanu cywilnego urodzeń, małżeństw i zgonów, 2. prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów dla ksiąg stanu cywilnego, 3. przechowywanie ksiąg prowadzonych przez USC, 4. aktualizowanie przechowywanych ksiąg, 5. wydawanie wypisów z ksiąg stanu cywilnego i zaświadczeń dotyczących tych ksiąg, 6. organizowanie uroczystości jubileuszowych związanych z długoletnim pożyciem małżeńskim 7. przyjmowanie oświadczeń zmieniających stan cywilny lub wpływających na treść aktu cywilnego, 8. przyjmowanie oświadczeń woli o wstąpieniu w związek małżeński, 9.wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego, a także stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa - ślub konkordatowy, 10. wydawanie decyzji przewidzianych ustawą o aktach stanu cywilnego.
|