1) prowadzenie gospodarki nieruchomościami gminnymi (wydzierżawianie,użyczanie), 2) prowadzenie rejestru budynków, 3) załatwianie spraw z zakresu rozgraniczeń i podziałów nieruchomości oraz związanych z ustalaniem praw do gruntów, wydawanie decyzji podziałowych, 4) nadawanie numeracji porządkowej nieruchomościom i współudział w prowadzeniu ewidencji nazw ulic, 5) obsługa transakcji zbycia nieruchomości lub ich części, w tym sprzedaż mieszkań komunalnych, wyliczanie i regulacja udziałów w nieruchomościach wspólnot mieszkaniowych z udziałem gminy, 6) przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na zbywanie mienia gminy ( nieruchomości, ruchomości i inne), 7) poszukiwanie inwestorów oraz promocja miasta w zakresie zagospodarowania terenów miejskich poprzez realizację nowych inwestycji, 8) przejmowanie lub przekazywanie gruntów innym właścicielom (Skarb Państwa, osoby prawne, osoby fizyczne), 9) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem gruntami rolnymi i leśnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 10) aktualizacja i naliczanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste gruntu przez osoby fizyczne i prawne, dokonywanie przypisów, 11) sprzedaż prawa użytkowania wieczystego na rzecz osób fizycznych i prawnych, przekształcanie prawa użytkowania wieczystego we własność na rzecz osób fizycznych, 12) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do skomunalizowania gruntów Skarbu Państwa, 13) organizowanie i koordynacja prac związanych z wydzielaniem geodezyjnym oraz wycenami nieruchomości, 14) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem terenów pod budownictwo mieszkaniowe oraz wszelkiego innego typu, ścisła współpraca w tym zakresie z Referatem Planowania i Rozwoju, 15) załatwianie spraw z zakresu klasyfikacji gleboznawczej, 16) prowadzenie spraw dotyczących pracowniczych ogrodów działkowych, 17) prowadzenie spraw związanych z parcelacją gruntów oraz rozgraniczeniem nieruchomości, 18) ochrona gruntów rolnych w zakresie wyłącz1) prowadzenie gospodarki nieruchomościami gminnymi (wydzierżawianie,użyczanie), 2) prowadzenie rejestru budynków, 3) załatwianie spraw z zakresu rozgraniczeń i podziałów nieruchomości oraz związanych z ustalaniem praw do gruntów, wydawanie decyzji podziałowych, 4) nadawanie numeracji porządkowej nieruchomościom i współudział w prowadzeniu ewidencji nazw ulic, 5) obsługa transakcji zbycia nieruchomości lub ich części, w tym sprzedaż mieszkań komunalnych, wyliczanie i regulacja udziałów w nieruchomościach wspólnot mieszkaniowych z udziałem gminy, 6) przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na zbywanie mienia gminy ( nieruchomości, ruchomości i inne), 7) poszukiwanie inwestorów oraz promocja miasta w zakresie zagospodarowania terenów miejskich poprzez realizację nowych inwestycji, 8) przejmowanie lub przekazywanie gruntów innym właścicielom (Skarb Państwa, osoby prawne, osoby fizyczne), 9) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem gruntami rolnymi i leśnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 10) aktualizacja i naliczanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste gruntu przez osoby fizyczne i prawne, dokonywanie przypisów, 11) sprzedaż prawa użytkowania wieczystego na rzecz osób fizycznych i prawnych, przekształcanie prawa użytkowania wieczystego we własność na rzecz osób fizycznych, 12) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do skomunalizowania gruntów Skarbu Państwa, 13) organizowanie i koordynacja prac związanych z wydzielaniem geodezyjnym oraz wycenami nieruchomości, 14) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem terenów pod budownictwo mieszkaniowe oraz wszelkiego innego typu, ścisła współpraca w tym zakresie z Referatem Planowania i Rozwoju, 15) załatwianie spraw z zakresu klasyfikacji gleboznawczej, 16) prowadzenie spraw dotyczących pracowniczych ogrodów działkowych, 17) prowadzenie spraw związanych z parcelacją gruntów oraz rozgraniczeniem nieruchomości, 18) ochrona gruntów rolnych w zakresie wyłącz1) prowadzenie gospodarki nieruchomościami gminnymi (wydzierżawianie,użyczanie), 2) prowadzenie rejestru budynków, 3) załatwianie spraw z zakresu rozgraniczeń i podziałów nieruchomości oraz związanych z ustalaniem praw do gruntów, wydawanie decyzji podziałowych, 4) nadawanie numeracji porządkowej nieruchomościom i współudział w prowadzeniu ewidencji nazw ulic, 5) obsługa transakcji zbycia nieruchomości lub ich części, w tym sprzedaż mieszkań komunalnych, wyliczanie i regulacja udziałów w nieruchomościach wspólnot mieszkaniowych z udziałem gminy, 6) przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na zbywanie mienia gminy ( nieruchomości, ruchomości i inne), 7) poszukiwanie inwestorów oraz promocja miasta w zakresie zagospodarowania terenów miejskich poprzez realizację nowych inwestycji, 8) przejmowanie lub przekazywanie gruntów innym właścicielom (Skarb Państwa, osoby prawne, osoby fizyczne), 9) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem gruntami rolnymi i leśnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 10) aktualizacja i naliczanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste gruntu przez osoby fizyczne i prawne, dokonywanie przypisów, 11) sprzedaż prawa użytkowania wieczystego na rzecz osób fizycznych i prawnych, przekształcanie prawa użytkowania wieczystego we własność na rzecz osób fizycznych, 12) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do skomunalizowania gruntów Skarbu Państwa, 13) organizowanie i koordynacja prac związanych z wydzielaniem geodezyjnym oraz wycenami nieruchomości, 14) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem terenów pod budownictwo mieszkaniowe oraz wszelkiego innego typu, ścisła współpraca w tym zakresie z Referatem Planowania i Rozwoju, 15) załatwianie spraw z zakresu klasyfikacji gleboznawczej, 16) prowadzenie spraw dotyczących pracowniczych ogrodów działkowych, 17) prowadzenie spraw związanych z parcelacją gruntów oraz rozgraniczeniem nieruchomości, 18) ochrona gruntów rolnych w zakresie wyłącz |