wyszukiwanie zaawansowane
Wybory parlamentarne 2011
Wybory Samorządowe - 2010r.
Wybory Prezydenta RP - 2010r.
Wybory parlamentarne 2007
Nieodpłatna pomoc prawna
Wybory do Izby Rolniczej Województwa Łódzkiego
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej zarządzone na dzień 13 października 2019 r.
Wybory uzupełniające do Rady Gminy Szczerców w okręgu wyborczym Nr 3
Taryfa za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Szczerców
Deklaracja dostępności
Wybory Prezydenta RP - 2015
Rejestr Instytucji Kultury
Ewidencja miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli na terenie Gminy Szczerców
Zamówienia Publiczne
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzony przez Wójta Gminy Szczerców
Wybory Samorządowe 2018 r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego zarządzone na dzień 26 maja 2019 r.
Raporty
Archiwum z obrad sesji Rady Gminy Szczerców
Strategie rozwoju Gminy Szczerców
Wybory Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej zarządzone na dzień 28 czerwca 2020 r.
Aktualności
Budżet i finanse
Plany, sprawozdania, kontrole
Treść innych wystąpień i ocen
Wybory samorządowe - 2006 r.
Powszechny Spis Rolny 2020
Nabór kandydatów do pracy w urzędzie
Wybory do Rad Powiatowych Izby Rolniczej Województwa Łódzkiego
Dofinansowania
Zagospodarowanie przestrzenne
Program usuwania azbestu i odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Szczerców
Nowy system gospodarki odpadami komunalnymi
bip.gov.pl
Instrukcja obsługi biuletynu
Mapa serwisu
Menu przedmiotowe
Statut Gminy
Regulamin urzędu
Uchwały Rady Gminy Szczerców
Prawo miejscowe i przepisy porządkowe
Budżet Gminy Szczerców
Podatki i Opłaty Lokalne
Bank dobrych praktyk
Zamówienia publiczne urzędu
Zamówienia publiczne - wszystkie
Oświadczenia majątkowe
EKOPORTAL
Osoby redagujace Biuletyn
Ponowne wykorzystanie informacji publicznej
Zgodnie z art. 18 ust. 1 i 2 ustawy o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U.01.142.1591 z późn. zm.)do właściwości Rady Gminy należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej.Do wyłącznej właściwości Rady Gminy należy:1) uchwalanie statutu gminy,2) ustalanie wynagrodzenia Wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,3)powoływanie i odwoływanie Skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz Sekretarza gminy - na wniosek Wójta,4) uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w/s udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,5) uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,6) uchwalanie programów gospodarczych,7) ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,8) podejmowanie uchwał w/s podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,9) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:a)określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy,b)emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez wójta,c)zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,d)ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym,e)zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy,f)tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania Zgodnie z art. 18 ust. 1 i 2 ustawy o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U.01.142.1591 z późn. zm.)do właściwości Rady Gminy należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej.Do wyłącznej właściwości Rady Gminy należy:1) uchwalanie statutu gminy,2) ustalanie wynagrodzenia Wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,3)powoływanie i odwoływanie Skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz Sekretarza gminy - na wniosek Wójta,4) uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w/s udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,5) uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,6) uchwalanie programów gospodarczych,7) ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,8) podejmowanie uchwał w/s podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,9) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:a)określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy,b)emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez wójta,c)zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,d)ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym,e)zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy,f)tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania Zgodnie z art. 18 ust. 1 i 2 ustawy o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U.01.142.1591 z późn. zm.)do właściwości Rady Gminy należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej.Do wyłącznej właściwości Rady Gminy należy:1) uchwalanie statutu gminy,2) ustalanie wynagrodzenia Wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,3)powoływanie i odwoływanie Skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz Sekretarza gminy - na wniosek Wójta,4) uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w/s udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,5) uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,6) uchwalanie programów gospodarczych,7) ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,8) podejmowanie uchwał w/s podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,9) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:a)określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy,b)emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez wójta,c)zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,d)ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym,e)zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy,f)tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania
Zgodnie ze Statutem Gminy Przewodniczący Rady reprezentuje Radę na zewnątrz i kieruje jej pracami. Przewodniczący odpowiada przed radą w zakresie pełnienia swojej funkcji.Do zadań Przewodniczącego Rady należy:1. Koordynacja działań komisji oraz przekazywanie im określonych spraw do rozpatrzenia;2. Przygotowanie projektu porządku obrad;3. Prowadzenie obrad sesji Rady;4. Przyjmowanie skarg i wniosków;5. Sprawowanie dyżurów w ustalonych terminach i miejscu,6. Przedkładanie Radzie informacji o pracach podejmowanych przez niego między sesjami;7. Prowadzenie korespondencji.