W zakresie zadań związanych z pełnieniem funkcji Sekretarza Gminy.
1) koordynacja działań wszystkich referatów urzędu,
2) nadzór nad pracą podległych referatów, a w szczególności: przestrzegania dyscypliny pracy, obowiązujących przepisów, kontrola terminowości wykonywanych zadań oraz dokonywanie okresowych ocen działalności referatów,
3) nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady, ich realizacją, składaniem wyjaśnień dotyczących wniosków Komisji Rady, interpelacji, wniosków i zapytań radnych oraz opracowywaniem materiałów w tym zakresie,
4) przedkładanie organom nadzoru uchwał lub zarządzeń organów Gminy,
5) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach administracyjnych z zakresu administracji publicznej na podstawie upoważnień udzielonych przez Wójta,
6) podejmowanie przedsięwzięć i inicjatyw w celu uzyskania środków dla budżetu Gminy,
7) prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem modyfikacji w strukturze organizacyjnej Urzędu, opracowywanie regulaminu organizacyjnego, regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania,
8) nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów w urzędzie,
9) opracowywanie zakresu czynności dla kierowników referatów oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
10) nadzór we współpracy ze Skarbnikiem nad racjonalnym gospodarowaniem środkami rzeczowymi Urzędu,
11) dbałość o zapewnienie optymalnych warunków lokalowych, wyposażenia technicznego, biurowego i środków łączności w Urzędzie,
12) nadzór nad przestrzeganiem przepisów o archiwizacji akt,
13) dokonywanie okresowej oceny kierowników podległych referatów,
14) przygotowywanie wstępnej oceny okresowej dla dyrektorów i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
15) przyjmowanie oświadczeń ostatniej woli spadkodawców,
16) pełnienie funkcji reprezentacyjnych w imieniu Wójta,
17) nadzorowanie procedur udzielania zamówień publicznych w Urzędzie,
18) nadzorowanie spraw związanych z wyborami i referendum,
19) nadzór i koordynacja terminowego załatwiania skarg i wniosków.