1) Wykonywanie funkcji kierownika administracyjnego Urzędu Gminy w Ruścu, a w szczególności; - opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i uaktualnianie go w miarę potrzeby, - opracowywanie zakresów czynności dla potrzeb poszczególnych stanowisk pracy, - sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy w Urzędzie, - rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami Urzędu, - dbanie o podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników, - prowadzenie kontroli wewnętrznej w Urzędzie, - planowanie kosztów utrzymania urzędu i rozliczanie sie z wydatków, przewidzianych na ten cel w budżecie gminy, - zapewnienie prawidłowego prowadzenia spraw kadrowych pracowników urzędu i kierowników jednostek podporządkowanych 2) Nadzorowanie prawidłowego prowadzenia rejestru skarg i wniosków obywateli oraz książki kontroli. 3) Nadzorowanie właściwego i terminowego przygotowania materiałów , będących przedmiotem obrad Rady Gminy i jej organów oraz koordynacja działań Urzędu zmierzających do właściwej obsługi Rady Gminy i jej Komisji. 4) Nadzorowanie właściwego kompletowania dokumentacji z prac Rady Gminy i jej Komisji oraz Zarządzeń i Decyzji wydawanych przez Wójta Gminy. 5) W ramach pełnienia obowiązków pełnomocnika urzędu gminy d/s ochrony informacji niejawnych oraz wykonywanie zadań określonych w ustawie o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11 poz. 95 z 1999 roku z późn. zm.), a w szczególności: - opracowanie planu ochrony urzędu Gminy pod kątem ochrony informacji niejawnych, - przeprowadzanie postępowań sprawdzających wobec osób dopuszczonych do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone" lub "poufne" oraz wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa. - szkolenie osób w zakresie ochrony informacji niejawnych, kończące się wydaniem określonego przepisami zaświadczenia. |