Organem wykonawczym Gminy jest Burmistrz,. Burmistrz powołuje w drodze zarządzenia swego zastępcę.
Burmistrz wykonuje uchwały Rady Miejskiej i zadania Gminy określone przepisami prawa. Do zadań Burmistrza należy: 1) przygotowywanie wszelkich spraw o których stanowi Rada Miejska w tym zwłaszcza przygotowywanie projektu budżetu; 2) przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej; 3) określanie sposobu wykonywania uchwał; 4) gospodarowanie mieniem komunalnym; 5) wykonywanie budżetu; 6) zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych; 7) opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz zgłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego; 8) wydawanie przepisów porządkowych w formie zarządzenia zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym; 9) udzielanie kierownikom jednostek organizacyjnych gminy nie posiadających osobowości prawnej pełnomocnictw do działania jednoosobowego; 10) zaciąganie zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków w ramach upoważnień udzielonych przez Radę Miejską; 11) emitowanie papierów wartościowych w ramach upoważnień udzielonych przez Radę Miejską; 12) dokonywanie wydatków budżetowych; 13) zgłaszanie propozycji zmian w budżecie Gminy; 14) dysponowanie rezerwami budżetu gminy; 15) blokowanie środków budżetowych w przypadkach określonych ustawą; 16) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy; 17) ogłaszanie budżetu gminy i składanie sprawozdań z jego wykonania; 18) reprezentowanie Gminy na zewnątrz. Burmistrz reprezentuje Gminę podczas uroczystości ogólnopaństwowych i lokalnych. 19) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej; 20) wykonywanie zadań zleconych określonych odrębnymi przepisami.
Burmistrz wykonuje następujące uprawnienia wobec pracowników samorządowych, a w szczególności: 1) zawiera i rozwiązuje umowę o pracę; 2) ustala wynagrodzenie i przyznaje nagrody; 3) wykonuje uprawnienia wynikające z art. 7 ustawy o pracownikach samorządowOrganem wykonawczym Gminy jest Burmistrz,. Burmistrz powołuje w drodze zarządzenia swego zastępcę.
Burmistrz wykonuje uchwały Rady Miejskiej i zadania Gminy określone przepisami prawa. Do zadań Burmistrza należy: 1) przygotowywanie wszelkich spraw o których stanowi Rada Miejska w tym zwłaszcza przygotowywanie projektu budżetu; 2) przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej; 3) określanie sposobu wykonywania uchwał; 4) gospodarowanie mieniem komunalnym; 5) wykonywanie budżetu; 6) zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych; 7) opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz zgłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego; 8) wydawanie przepisów porządkowych w formie zarządzenia zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym; 9) udzielanie kierownikom jednostek organizacyjnych gminy nie posiadających osobowości prawnej pełnomocnictw do działania jednoosobowego; 10) zaciąganie zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków w ramach upoważnień udzielonych przez Radę Miejską; 11) emitowanie papierów wartościowych w ramach upoważnień udzielonych przez Radę Miejską; 12) dokonywanie wydatków budżetowych; 13) zgłaszanie propozycji zmian w budżecie Gminy; 14) dysponowanie rezerwami budżetu gminy; 15) blokowanie środków budżetowych w przypadkach określonych ustawą; 16) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy; 17) ogłaszanie budżetu gminy i składanie sprawozdań z jego wykonania; 18) reprezentowanie Gminy na zewnątrz. Burmistrz reprezentuje Gminę podczas uroczystości ogólnopaństwowych i lokalnych. 19) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej; 20) wykonywanie zadań zleconych określonych odrębnymi przepisami.
Burmistrz wykonuje następujące uprawnienia wobec pracowników samorządowych, a w szczególności: 1) zawiera i rozwiązuje umowę o pracę; 2) ustala wynagrodzenie i przyznaje nagrody; 3) wykonuje uprawnienia wynikające z art. 7 ustawy o pracownikach samorządowOrganem wykonawczym Gminy jest Burmistrz,. Burmistrz powołuje w drodze zarządzenia swego zastępcę.
Burmistrz wykonuje uchwały Rady Miejskiej i zadania Gminy określone przepisami prawa. Do zadań Burmistrza należy: 1) przygotowywanie wszelkich spraw o których stanowi Rada Miejska w tym zwłaszcza przygotowywanie projektu budżetu; 2) przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej; 3) określanie sposobu wykonywania uchwał; 4) gospodarowanie mieniem komunalnym; 5) wykonywanie budżetu; 6) zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych; 7) opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz zgłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego; 8) wydawanie przepisów porządkowych w formie zarządzenia zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym; 9) udzielanie kierownikom jednostek organizacyjnych gminy nie posiadających osobowości prawnej pełnomocnictw do działania jednoosobowego; 10) zaciąganie zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków w ramach upoważnień udzielonych przez Radę Miejską; 11) emitowanie papierów wartościowych w ramach upoważnień udzielonych przez Radę Miejską; 12) dokonywanie wydatków budżetowych; 13) zgłaszanie propozycji zmian w budżecie Gminy; 14) dysponowanie rezerwami budżetu gminy; 15) blokowanie środków budżetowych w przypadkach określonych ustawą; 16) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy; 17) ogłaszanie budżetu gminy i składanie sprawozdań z jego wykonania; 18) reprezentowanie Gminy na zewnątrz. Burmistrz reprezentuje Gminę podczas uroczystości ogólnopaństwowych i lokalnych. 19) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej; 20) wykonywanie zadań zleconych określonych odrębnymi przepisami.
Burmistrz wykonuje następujące uprawnienia wobec pracowników samorządowych, a w szczególności: 1) zawiera i rozwiązuje umowę o pracę; 2) ustala wynagrodzenie i przyznaje nagrody; 3) wykonuje uprawnienia wynikające z art. 7 ustawy o pracownikach samorządow
|