1. Sporządzanie opinii prawnych dla potrzeb Rady i jej organów, Urzędu Gminy oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, udzielanie porad prawnych. 2. Informowanie o zmianach w obowiązującym prawie. 3. Uczestniczenie w rokowaniach przedumownych, w tym przy udzielaniu zamówień publicznych. 4. Opiniowanie projektów umów cywilno-prawnych, decyzji administracyjnych, uchwał organów Gminy, zarządzeń Wójta, umów o pracę, spornych spraw pracowniczych, pism w sprawach rozwiązania stosunków pracy. 5. Sporządzanie pism procesowych w postępowaniu przed sądami oraz w postępowaniu egzekucyjnym. 6. Reprezentowanie Gminy w sprawach sądowych, postępowaniu przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym oraz przed Urzędem Zamówień Publicznych na podstawie upoważnienia Wójta. 7. Uczestniczenie w Sesjach Rady Gminy. 8. Wykonywanie innych obowiązków przewidzianych w ustawie o radcach prawnych.
|