wyszukiwanie zaawansowane

MENU

Strona Podmiotowa: Gmina Skórzec

STANOWISKO PRACY - INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Komórka organizacyjna: Referat Organizacyjny
Symbol stanowiska:
Nazwa stanowiska: stanowisko d/s oświaty kultury sportu i zdrowia

Zadania realizowane na stanowisku pracy:

1.Prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz rejestru żłobków i klubów dziecięcych


2.Prowadzenie spraw z zakresu zakładania, przekształcania, łączenia w zespoły i likwidowania


jesnostek oświatowych w gminie oraz nadawania im pierwszych statutów.

3.Przedkładanie propozycji ustalania i reorganizacji planu sieci przedszkoli, w tym oddziałów przedszkolnych


zlokalizowanych w szkołach podstawowych, gimnazjów oraz obwodów szkół podstawowych i gimnazjów


4.Podejmowanie działań mających na celu zapewnienia dzieciom prawa do rocznego przygotowania


przedszkolnego.

5.Koordynowanie działań związanych z dowożeniem dzieci do szkół i placówek oświatowych oraz zwrotu

kosztów,
jeżeli dowożenie zapewniają rodzice/ opiekunowie


6.Analizowanie i przedkładanie Wójtowi do zatwierdzenia:


a)arkuszy organizacyjnych przedszkoli i szkół na dany rok szkolny,


b)zmian w organizacji pracy jednostek oświatowych


7.Prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat,


kontrolowanie działań oraz egzekwowanie spełniania tego obowiązku


8.Prowadzenie spraw związanych z powołaniem i odwołaniem dyrektorów szkół i placówek


oraz opinionowanie powierzenia lub odwołania z innego stanowiska kierowniczego


utworzonego zgodnie ze statutem szkoły/placówki


9.Przygotowywanie postępowań konkursowych na stanowiska dyrektorów


10.Prowadzenie całości spraw związanych z dokonywaniem oceny pracy dyrektorów


11.Prowadzenie spraw związanych z powoływaniem komisji do przeprowadzania postepowań egzaminacyjnych


na stopień nauczyciela mianowanego


12.Koordynowanie działań w zakresie dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli


13.Realizowanie programu stypendialnego w zakresie:


a)pomocy materialnej o charakterze socjalnym-przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o stypendia i zasiłki szkolen


b)prowadzenie spraw związanych ze stypendiami za wyniki w nauce


14.Prowadzenie zadań zwiazanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych


pracowników


15.Prowadzenie zbiorczych danych oświatowych, zgodnie z przepisami o systemie informacji oświatowej,


scalanie danych oraz bieżąca aktualizacja.


16.Dokonywanie analiz z zakresu nauczania w szkołach


17.Opracowywanie i przedkładanie organowi stanowiącemu informacji o realizacji zadań oświatowych


18.Koordynacja działań w zakresie zapewnienia higienicznych warunków pracy szkół i placówek


oraz wyposażania w niezbędne pomoce i sprzęt


19.Przygotowywanie projektówaktów prawnych- uchwał, zarządzeń i decyzji dotyczących


funkcjonowania oświaty, kultury, sportu i zdrowia


20.Sporządzanie sprawozdań i informacji z zakresu spraw oświatowych,kultury, sportu i zdrowia


21.Prowadzenie stałego monitoringu w zakresie pozyskiwania środków krajowych i funduszy


europejskich oraz analizowanie założeń programów pomocowych z zakresu działania oświaty,


kultury i sportu z możliwością wykorzystania ich przez Gminę


22.Prowadzenie całości spraw z zakresu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi:


a)opracowywanie programów współpracy,


b)ogłaszanie i rozstrzyganie konkursów,


c)opracowywanie sprawozdania z realizacji programu,


d)prowadzenie rejestru organizacji pozarządowych działających na terenie Gminy


23.Współpraca z organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami działających na terenie Gminy


zajmującymi się działalnością w zakresie kultury, sportu, oświaty i pomocy społecznej


a)koordynowanie i inspirowanie ich działań w Gminie,


b)inicjowanie, organizowanie ikoordynowanie imprez loklnych promujących rozwój kultury,


podtzrymywanie tradycji sportowych oraz imprez rekreacyjnych na terenie Gminy- współpraca z Gimnazjalnum


klubem sportowym


c)współdziłąnie za szkołami i innymi podmiotami w zakresie rozwoju kultury fizycznej i sportu


wśród dziaci i młodzieży


24.Stwarzania warunków oraz podejmowanie działań organizacyjnych w zakresie


rozwoju sportu, turystyki i wypoczynku na terenie Gminy


25.Inicjowanie działań w zakresie upowszechniania sportu i turystyki


26.Wdrażanie programów profilaktycznych na terenie Gminy wynikjących z celów


szczegółowych Narodowego Programu Zdrowia oraz potrzeb mieszkańców Gminy


27.Opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno- informacyjnych o Gminie


28.Współpraca z organizacjami i instytucjami na poziomie regionalnym i krajowym w sprawach


objetym zakresem czynności


29.Prowadzenie kontroli w jednostach objętych zakresem czynności


30.Współdziłanie z jednostami organizacyjnymi w zakresie oświaty, kultury, sportu i zdrowia


oraz opieki nad dziećmi do lat 3, opracowywanie sprawozdań z w/w zakresu


31.Inne zadania wynikające z zakresu czynności oraz zadania zlecone przez pracodawcę nie objęte


powyższym opisem.



Osoby zatrudnione na stanowisku:

Informacje o dniach i godzinach przyjmowania w sprawach skarg i wniosków:

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji
Data wytworzenia informacji 2016-06-01
Data udostępnienia informacji 2016-06-01