1.Rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów oraz prowadzenie właściwej dokumentacji w tym zakresie tj. ksiąg, skorowidzów i akt zbiorowych. 2.Wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą. 3.Realizacja wniosków w sprawach unieważnienia aktów stanu cywilnego dotyczących tego samego zdarzenia. 4.Prowadzenie postępowania i wydawania decyzji w sprawach sprostowania i uzupełnienia aktów stanu cywilnego. 5.Prowadzenie postępowania w sprawach wyniesienia ksiąg stanu cywilnego poza lokal USC, udostępniania ksiąg stanu cywilnego i sporządzania odpisu księgi, 6.Wydawanie odpisów i zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego: 1)odpisy zupełne aktów stanu cywilnego, 2)odpisy skrócone aktów stanu cywilnego, 3)zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego, 4)zaświadczenia o wpisach dokonanych w księgach stanu cywilnego, 5)kopie aktów stanu cywilnego, 6)wnioski w sprawach o nadanie medalu 50-lecia pożycia małżeńskiego, 7.Ewidencjonowanie zagranicznych aktów stanu cywilnego do polskich ksiąg stanu cywilnego, odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego. 8.Prowadzenie statystyki urodzeń małżeństw i zgonów 9.Zawiadamianie o przypiskach do akt stanu cywilnego, 10.Postępowanie w sprawach zmian imion i nazwisk. 11.Prowadzenie archiwum Urzędu stanu Cywilnego 12.Udzielanie ślubów. 13.Organizacja jubileuszy z okazji 50-lecia pożycia małżeńskiego oraz 100-lecia urodzin 14.Prowadzenie spraw społecznych w zakresie: 1) repatriantów 1)zbiórek publicznych 2)nadzór i wydawanie decyzji z w sprawach zgromadzeń i imprez masowych 15.Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego jest jednocześnie kierownikiem Referatu ds. Ewidencji Ludności.
|