wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Miejskie Przedszkole Nr 2

Czym się zajmujemy

W pracy dydaktyczno - wychowawczej z dziećmi wykorzystujemy różnorodne programy i metody w taki sposób,aby uwzględniały indywidualne możliwości i potrzeby rozwojowe, emocjonalne i społeczne dzieci. Praca wychowawczo - dydaktyczna prowadzona jest poprzez uczestnictwo wszystkich dzieci w zajęciach grupowych oraz zajęciach indywidualnych, stymulujących lub reedukujących.W przedszkolu obowiązują programy zatwierdzone przez MEN:
- Podstawa programowa z grudnia 2008.
- Program MAC " Nasze przedszkole"
- Program własny edukacji plastycznej ,,Kolorowy Świat"
- Program Edukacji Matematycznej E. Gruszczyk - Kolczyńskiej
- Program Edukacji Zdrowotnej K. Kamińskiej
- Program Wychowawczy Przedszkola Nr 2 zatwierdzony przez Radę Pedagogiczną.
Nauczycielki w swojej pracy stosują nowe metody pracy pedagogicznej, np.Metoda Dobrego Startu, muzykoterapia, pedagogika zabawy, metody Orffa i Labana .Z dziećmi które mają trudności z opanowaniem umiejętności właściwych dla ich wieku, nauczycielki prowadzą indywidualną pracę wyrównawczą. Stale prowadzą obserwację rozwoju swoich wychowanków i dokumentują ją w arkuszach diagnostycznych.Zgodnie z ustalonym harmonogramem prowadzą zajęcia otwarte dla rodziców oraz cykle spotkań,,Porozmawiajmy o dzieciach''.Personel techniczny przedszkola włączony jest w pracę wychowawczą. Reaguje na negatywne zachowania dzieci, dostrzega zachowania pozytywne, oddziaływuje kulturą osobistą.
Zajęcia dodatkowe finansują rodzice i decydują o ich rodzaju. Są to : zajęcia umuzykalniające, taniec,j. angielski,judo i korektywa. Kalendarz imprez i wycieczek jest uzganiany z Radą Rodziców i Radą Pedagogiczną na początku każdego roku.Są to min.wyjazdy do teatru,Mikołajki,choinka, spotkania wigilijne i wielkanocne, Dzień Babci i Dziadka, bal karnawałowy,dzień dziecka, Matki, ogniska na terenie przedszkola.
Rodzice są najważniejszymi osobami w życiu dziecka, to oni są odpowiedzialni za jego rozwój i wychowanie. Ścisła współpraca z rodzicami jest istotnym elementem naszej pracy, a jej celem dążenie do ujednoliceW pracy dydaktyczno - wychowawczej z dziećmi wykorzystujemy różnorodne programy i metody w taki sposób,aby uwzględniały indywidualne możliwości i potrzeby rozwojowe, emocjonalne i społeczne dzieci. Praca wychowawczo - dydaktyczna prowadzona jest poprzez uczestnictwo wszystkich dzieci w zajęciach grupowych oraz zajęciach indywidualnych, stymulujących lub reedukujących.W przedszkolu obowiązują programy zatwierdzone przez MEN:
- Podstawa programowa z grudnia 2008.
- Program MAC " Nasze przedszkole"
- Program własny edukacji plastycznej ,,Kolorowy Świat"
- Program Edukacji Matematycznej E. Gruszczyk - Kolczyńskiej
- Program Edukacji Zdrowotnej K. Kamińskiej
- Program Wychowawczy Przedszkola Nr 2 zatwierdzony przez Radę Pedagogiczną.
Nauczycielki w swojej pracy stosują nowe metody pracy pedagogicznej, np.Metoda Dobrego Startu, muzykoterapia, pedagogika zabawy, metody Orffa i Labana .Z dziećmi które mają trudności z opanowaniem umiejętności właściwych dla ich wieku, nauczycielki prowadzą indywidualną pracę wyrównawczą. Stale prowadzą obserwację rozwoju swoich wychowanków i dokumentują ją w arkuszach diagnostycznych.Zgodnie z ustalonym harmonogramem prowadzą zajęcia otwarte dla rodziców oraz cykle spotkań,,Porozmawiajmy o dzieciach''.Personel techniczny przedszkola włączony jest w pracę wychowawczą. Reaguje na negatywne zachowania dzieci, dostrzega zachowania pozytywne, oddziaływuje kulturą osobistą.
Zajęcia dodatkowe finansują rodzice i decydują o ich rodzaju. Są to : zajęcia umuzykalniające, taniec,j. angielski,judo i korektywa. Kalendarz imprez i wycieczek jest uzganiany z Radą Rodziców i Radą Pedagogiczną na początku każdego roku.Są to min.wyjazdy do teatru,Mikołajki,choinka, spotkania wigilijne i wielkanocne, Dzień Babci i Dziadka, bal karnawałowy,dzień dziecka, Matki, ogniska na terenie przedszkola.
Rodzice są najważniejszymi osobami w życiu dziecka, to oni są odpowiedzialni za jego rozwój i wychowanie. Ścisła współpraca z rodzicami jest istotnym elementem naszej pracy, a jej celem dążenie do ujednoliceW pracy dydaktyczno - wychowawczej z dziećmi wykorzystujemy różnorodne programy i metody w taki sposób,aby uwzględniały indywidualne możliwości i potrzeby rozwojowe, emocjonalne i społeczne dzieci. Praca wychowawczo - dydaktyczna prowadzona jest poprzez uczestnictwo wszystkich dzieci w zajęciach grupowych oraz zajęciach indywidualnych, stymulujących lub reedukujących.W przedszkolu obowiązują programy zatwierdzone przez MEN:
- Podstawa programowa z grudnia 2008.
- Program MAC " Nasze przedszkole"
- Program własny edukacji plastycznej ,,Kolorowy Świat"
- Program Edukacji Matematycznej E. Gruszczyk - Kolczyńskiej
- Program Edukacji Zdrowotnej K. Kamińskiej
- Program Wychowawczy Przedszkola Nr 2 zatwierdzony przez Radę Pedagogiczną.
Nauczycielki w swojej pracy stosują nowe metody pracy pedagogicznej, np.Metoda Dobrego Startu, muzykoterapia, pedagogika zabawy, metody Orffa i Labana .Z dziećmi które mają trudności z opanowaniem umiejętności właściwych dla ich wieku, nauczycielki prowadzą indywidualną pracę wyrównawczą. Stale prowadzą obserwację rozwoju swoich wychowanków i dokumentują ją w arkuszach diagnostycznych.Zgodnie z ustalonym harmonogramem prowadzą zajęcia otwarte dla rodziców oraz cykle spotkań,,Porozmawiajmy o dzieciach''.Personel techniczny przedszkola włączony jest w pracę wychowawczą. Reaguje na negatywne zachowania dzieci, dostrzega zachowania pozytywne, oddziaływuje kulturą osobistą.
Zajęcia dodatkowe finansują rodzice i decydują o ich rodzaju. Są to : zajęcia umuzykalniające, taniec,j. angielski,judo i korektywa. Kalendarz imprez i wycieczek jest uzganiany z Radą Rodziców i Radą Pedagogiczną na początku każdego roku.Są to min.wyjazdy do teatru,Mikołajki,choinka, spotkania wigilijne i wielkanocne, Dzień Babci i Dziadka, bal karnawałowy,dzień dziecka, Matki, ogniska na terenie przedszkola.
Rodzice są najważniejszymi osobami w życiu dziecka, to oni są odpowiedzialni za jego rozwój i wychowanie. Ścisła współpraca z rodzicami jest istotnym elementem naszej pracy, a jej celem dążenie do ujednolice