wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Szkoła Podstawowa Nr 8 im. Jana Brzechwy z oddziałami integracyjnymi

Czym się zajmujemy

Szkoła prowadzi działalność edukacyjno -wychowawczo-opiekuńczą dzieci i młodzieży . Zapewnia zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym, co najmniej kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia. Umożliwia znalezienie w szkole środowiska wychowawczego sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi (w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym). Pozwala na rozwijanie sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań. Zapewnia opiekę nad uczniami z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz promocji i ochrony zdrowia.
W zakresie działalności wychowawczej szkoły:
-stanowi przyjazne otoczenie, wolne od istotnych animacji pomiędzy uczniami oraz
uczniami i ich nauczycielami, jest miejscem, w którym przyjemnie jest się uczyć i
pracować,
-pozwala uczniom na swobodne wypowiadanie opinii i uzyskanie oczekiwanych wyjaśnień,
-stawia na dużą samodzielność dzieci, jednak dyskretnie nadzorowaną przez wychowawców,

Udziela uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej.
Szczególny nacisk kładziemy na to, aby absolwent naszej szkoły był: otwarty, odpowiedzialny, uczciwy, rozważny, ciekawy świata, ale: samodzielny, punktualny, tolerancyjny, aktywny, prawy, żądny wiedzy, chętny do współpracy i współodpowiedzialności krytyczny.
Ideą klas integracyjnych jest tworzenie środowisk szkolnych, w których mogłyby wspólnie uczyć się i bawić dzieci o różnym poziomie rozwoju i różnym stopniu niepełnosprawności. Klasa integracyjna to łączenie dzieci niepełnosprawnych i pełnosprawnych w szkole ogólnodostępnej.
Liczebność klasy integracyjnej nie przekracza 20 uczniów, w tym dzieci niepełnosprawnych może być od 3 do 5. Pracuje w niej dwóch nauczycieli - nauczyciel edukacji przedszkolnej (grupy 0) lub edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1 - 3) oraz pedagog wspomagający.
Podczas każdej lekcji występuje indywidualizacja w procesie uczenia, zarówno dziecka niepełnosprawnego jak i pełnosprawnego. Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej realizuje treści wynikająSzkoła prowadzi działalność edukacyjno -wychowawczo-opiekuńczą dzieci i młodzieży . Zapewnia zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym, co najmniej kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia. Umożliwia znalezienie w szkole środowiska wychowawczego sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi (w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym). Pozwala na rozwijanie sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań. Zapewnia opiekę nad uczniami z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz promocji i ochrony zdrowia.
W zakresie działalności wychowawczej szkoły:
-stanowi przyjazne otoczenie, wolne od istotnych animacji pomiędzy uczniami oraz
uczniami i ich nauczycielami, jest miejscem, w którym przyjemnie jest się uczyć i
pracować,
-pozwala uczniom na swobodne wypowiadanie opinii i uzyskanie oczekiwanych wyjaśnień,
-stawia na dużą samodzielność dzieci, jednak dyskretnie nadzorowaną przez wychowawców,