I. Nauczyciele mogą tworzyć zespoły wychowawcze, przedmiotowe lub inne zespoły problemowo-zadaniowe.
1. Pracą zespołu kieruje przewodniczący powoływany przez dyrektora na wniosek zespołu.
2. Cele i zadania zespołów nauczycielskich obejmują:
1) ustalenie zestawu programów nauczania oraz jego modyfikowanie w miarę potrzeb,
2) zorganizowanie współpracy nauczycieli dla uzgodnienia sposobów realizacji programów nauczania, korelowania treści nauczania przedmiotów pokrewnych, a także uzgadniania decyzji w sprawie wyboru programu nauczania,
3) wspólne opracowanie szczegółowych kryteriów oceniania uczniów oraz sposobów badania wyników nauczania,
4) organizowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego oraz doradztwa metodycznego dla początkujących nauczycieli,
5) współdziałanie w organizowaniu pracowni, a także w uzupełnianiu ich wyposażenia,
6) wspólne opiniowanie przygotowanych w szkole autorskich, innowacyjnych i eksperymentalnych programów nauczania.
7) wybór podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujących we wszystkich oddziałach danego rocznika przez cały cykl edukacyjny oraz materiałów ćwiczeniowych na dany rok szkolny.
Nauczyciele i rodzice współdziałają ze sobą w zakresie nauczania, wychowania
i profilaktyki.
II. Wprowadza się dzień konsultacji nauczycieli z rodzicami oraz zebrań wychowawców z rodzicami według kalendarza czynności pedagogicznych ustalonego na dany rok szkolny.
1. Nauczyciel uwzględnia prawo rodziców do:
1) znajomości zadań i zamierzeń dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych
w klasie i szkole,
2) znajomości przepisów dotyczących oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów,
3) uzyskiwania rzetelnej informacji na temat swego dziecka, jego postępów w nauce
i zachowaniu, poprzez:
a) zebrania rodziców,
b) konsultacje z wychowawcą i innymi nauczycielami,
c) spotkania indywidualne z rodzicami, według potrzeb, w terminie ustalonym przez wychowawcę w porozumieniu z rodzicami,
d) w przypadku braku osobistego kontaktu z rodzicem, przynajmniej 2 razy w roku szkolnym, informacje dotyczące aktualnych wyników w nauce i zachowaniu wychowawca przesyła na adres rodziców lub prawnych opiekunów, e) pisemną informację o niedostatecznych ocenach śródrocznych i rocznych.
4) Uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania i dalszego kształcenia dzieci, 5) Wyrażania i przekazywania organom sprawującym nadzór pedagogiczny opinii na temat pracy i szkoły
III. Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą i jest
odpowiedzialny za jakość tej pracy oraz bezpieczeństwo powierzonych mu uczniów, jest wzorem i autorytetem.
1. Nauczyciel zobowiązany jest do:
1) planowania i prowadzenia pracy wychowawczo – dydaktycznej oraz odpowiedzialności za jej jakość,
2) odpowiedzialności za życie, zdrowie i bezpieczeństwo uczniów,
3) dbanie o pomoce naukowe i inny sprzęt szkolny,
4) wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności oraz zainteresowań,
5) bezstronności i obiektywizmu w ocenie uczniów oraz sprawiedliwego traktowania,
6) udzielania pomocy uczniom w eliminowaniu niepowodzeń szkolnych,
7) doskonalenia umiejętności dydaktycznych i podnoszenia poziomu swej wiedzy,
8) współdziałania z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania dzieci, z uwzględnieniem prawa rodziców do znajomości zadań wynikających w szczególności
z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale przedszkolnym i programów nauczania realizowanych w szkole, 9) prowadzenia obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci w oddziałach przedszkolnych oraz dokumentowania tych obserwacji.
2. Nauczyciele mają być wzorem dla wychowanków i autorytetem dla ich rodziców pod względem zachowania, postępowania i ubioru.
1) Podczas pełnienia dyżurów i prowadzenia zajęć obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych.
2) Za niewywiązywanie się z obowiązków nauczyciela dyrektor ma prawo do udzielenia upomnienia.