Dyrektorowi bezpośrednio podlegają: 1)zastępca dyrektora ds. organizacyjno-prawnych 2)zastępca dyrektora ds. pomocy środowiskowej 3)główny księgowy 4)dział finansowy 5)dział usług 6)samodzielne stanowiska pracy: a)radca prawny, b)ds. bhp. 7)administrator bezpieczeństwa informacji. 7)komisje: a)socjalna, b)przetargowa, c)do oceny przydatność składników majątku ruchomego, zwana dalej oceniająca d)likwidacyjna, e)inwentaryzacyjna, f)rekrutacyjna, g)egzaminacyjna, h)ds. identyfikacji i analiz ryzyka, i)antymobbingowa, j)ds. HACCP, k)etyki.
Do zadań Dyrektora należy w szczególności:
1)bieżące organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie działalności MOPS, 2)przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych, 3)wydawanie postanowień, decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dot. zwrotu przez dłużnika alimentacyjnego należności wypłaconych osobom uprawnionym z funduszu alimentacyjnego, uznania dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych oraz potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, 4)przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków, 5)reprezentowanie MOPS na zewnątrz oraz dokonywanie czynności prawnych, 6)gospodarowanie majątkiem i mieniem MOPS, 7)udział w posiedzeniach rozstrzygających, posiedzeniach komisji oraz sesjach Rady Miejskiej, 8)przedkładanie Radzie Miejskiej rocznego sprawozdania z działalności MOPS, 9)udzielanie pomocy pracownikom w załatwianiu spraw trudnych, 10)współpraca z podmiotami zewnętrznymi, 11) ustalanie zakresów czynności, uprawnień i odpowiedzialności w stosunku do osób bezpośrednio podległych oraz ocenianie tych pracowników, 12)sprawowanie kontroli zarządczej i zarządzanie ryzykiem.
|