Do zadań samodzielnego stanowiska ds. kontroli wewnętrznej przede wszystkim przeprowadzanie kontroli prawidłowości realizowania zadań przez pracowników MOPS, a w szczególności:
1) Wykonywanie kontroli wewnętrznej w działach, ośrodkach, zespole oraz samodzielnych stanowiskach pracy. 2)Przeprowadzanie kontroli ochrony danych osobowych oraz przestrzegania przepisów w tym zakresie. 3)Przeprowadzanie kontroli przestrzegania przepisów wewnętrznych, a w szczególności regulaminu pracy, regulaminu organizacyjnego, instrukcji obiegu i kontroli dokumentów, instrukcji kancelaryjnej.
4)Przeprowadzanie kontroli przestrzegania czasu pracy przez pracowników.
5)Przeprowadzanie kontroli prawidłowości i terminowości załatwiania spraw.
6)Prowadzenie spraw związanych z kontrolą zewnętrzną: a)prowadzenie rejestru dokonanych kontroli zewnętrznych, b)przygotowywanie wystąpień pokontrolnych,
7)Zapewnienie wykonania wystąpień i zaleceń pokontrolnych, w tym przeprowadzanie kontroli sprawdzających.
8)Prowadzenie spraw związanych ze skargami.
9)Sporządzanie sprawozdań z wyników kontroli przeprowadzanych w poszczególnych komórkach organizacyjnych. 10)Prowadzenie zbiorów uchwał Rady Miejskie i zarządzeń Prezydenta. 11)Informowanie osób kierujących pracą komórek organizacyjnych oraz osób zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy o zmianach w przepisach prawa.
|