Do zadań działu usług należy w szczególności:
1)prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz opieki osobom potrzebującym, tj.: a)rozpoznawanie potrzeb i możliwości w ww. zakresie, b)przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, 2)kierowanie osób do domów pomocy społecznej, 3)rozliczanie świadczonych usług opiekuńczych i pobytu w domach pomocy społecznej, w szczególności ustalanie i naliczanie odpłatności, 4)przygotowywanie umów dotyczących odpłatności osób zobowiązanych, 5)świadczenie w miejscu zamieszkania usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych, a w szczególności: a)zapewnienie higieny osobistej i otoczenia, b)przygotowanie posiłków z uwzględnieniem odpowiedniej diety, c)robienie zakupów, d)załatwianie spraw urzędowych, e)zamawianie wizyt lekarskich i realizacja recept, f)przygotowywanie i podawanie leków zgodnie z zaleceniem lekarza, g)wykonywanie innych zabiegów pielęgnacyjnych mających na celu zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń, h)podtrzymywanie kondycji psychofizycznej chorego. i)wykonywanie ćwiczeń usprawniających, odpowiednio dostosowanych do jednostki chorobowej i stanu zdrowia chorego z uwzględnieniem wskazań i przeciwwskazań lekarskich, 6)szerzenie oświaty zdrowotnej w domu chorego, szczególnie w zakresie prawidłowej pielęgnacji i rehabilitacji, 7)współpraca z rodziną i najbliższym środowiskiem osób objętych pomocą w celu poprawy funkcjonowania w miejscu zamieszkania 8)przekazywanie do działu finansowego MOPS: a)informacji o naliczanych odpłatnościach za świadczone usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz o zmianach w wysokościach tych odpłatności, b)miesięcznych rozliczeń usług specjalistycznych zgodnie z Rozporządzeniem MPiPS z dnia 22 września 2005r. c)umów i aneksów do umów zawartych z osobami zobowiązanymi do pokrywania kosztów pobytu w domach pomocy społecznej.
|