WÓJT GMINY SZCZYTNO
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ochrony przyrody
w Urzędzie Gminy Szczytno (ul. Łomżyńska 3, 12-100 Szczytno)
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie (z uwzględnieniem osób i wymagań, o których mowa w art. 11 ustawy o pracownikach samorządowych);
- ukończone 18 lat i pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- nieposzlakowana opinia;
- brak prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne;
- wykształcenie wyższe – ochrona środowiska;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
- znajomość problematyki funkcjonowania samorządu gminnego, jego struktur i zadań,
- umiejętność obsługi komputera w zakresie pakietu MS Office;
- znajomość aktualnych przepisów związanych z zakresem wykonywanej pracy, a w szczególności:
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);
- Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r., Nr 14, poz. 67 z późn. zm.);
- ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z dnia 8 stycznia 2013 r.)
- ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2013.1399 j.t.)
- ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U.2013.1232 j.t.)
- ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U.2013.627 j.t. )
- ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2013.1235 j.t.)
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 października 2004 r .w sprawie stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew (Dz. U. z dnia 20 października 2004 r.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco
oddziaływać na środowisko (Dz. U. z dnia 12 listopada 2010 r.)
Wymagania dodatkowe (fakultatywne):
- doświadczenie w pracy w administracji publicznej.
Ramowy zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Wydawanie decyzji zezwalających na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości.
- Oględziny w terenie drzew i krzewów wnioskowanych do usunięcia.
- Wymierzanie kar pieniężnych za usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia.
- Sprawowanie nadzoru oraz podejmowanie czynności mających na celu zapewnianie warunków objęcia wszystkich mieszkańców Gminy zorganizowanym systemem odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych oraz zapewnianie warunków funkcjonowania systemu selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych.
- Prowadzenie nadzoru nad realizacją obowiązków nałożonych na właścicieli nieruchomości w zakresie utrzymywania czystości i porządku w gminie.
- Tworzenie i zarządzanie bazą danych nieruchomości objętych nowym systemem selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych.
- Pośrednictwo i pomoc w rozwiązywaniu problemów mieszkańców związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminie.
- Określenie wymagań, wobec osób utrzymujących zwierzęta domowe, w zakresie bezpieczeństwa i czystości w miejscach publicznych.
- Rozwiązanie problemu bezdomnych zwierząt oraz zapewnienie zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok bezdomnych zwierząt lub ich części oraz współdziałanie z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w tym zakresie.
- Czynności związane z realizacją zadań pod nazwa „Usuwanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest z terenu Gminy Szczytno” oraz eliminacją ze środowiska wyrobów zawierających azbest (w szczególności pokryć dachowych).
- Rozliczanie faktur związanych ze stanowiskiem,
- Uczestniczenie w komisjach inwentaryzacyjnych i przetargowych,
Warunki pracy:
- wymiar etatu: 1 etat
- stanowisko nie niższe niż młodszy referent z wynagrodzeniem wg grupy VIII od 1 300 zł do 2 600 zł.
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu sierpniu 2014 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Szczytno w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych , jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Wymagane dokumenty:
• CV z przebiegiem nauki i pracy zawodowej, list motywacyjny;
• kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
• kopie świadectw pracy dokumentujących pożądany staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku kontynuacji zatrudnienia;
• kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie i ukończenie 18 roku życia;
• kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji;
• podpisane oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
• podpisane oświadczenie o braku prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego;
• oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na w/w stanowisku;
• wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wg wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. Nr 62, poz. 286 z późniejszymi zmianami)
• osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego
• podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz.926 ze zm.)”
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Szczytno (12-100 Szczytno, ul. Łomżyńska 3 pok. Nr 206) lub pocztą na adres Urzędu w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem kandydata oraz dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko ds. ochrony przyrody w Urzędzie Gminy Szczytno”, w terminie do dnia 24 września 2014 r.
W przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego aplikacje można również przesłać pocztą elektroniczną: na adres: [email protected] (w tytule wiadomości zamieszczając w/w dopisek).
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy Szczytno po określonym terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej
(http://www.e-bip.pl/start/13113) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Szczytno przy ul. Łomżyńskiej 3 w Szczytnie.
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o terminie dalszych etapów procedury naboru.
Oferty nie zakwalifikowane stanowią dokumentację naboru.
Planowany termin testu wiedzy i rozmowy kwalifikacyjnej 29 września 2014 r.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: kwestionariusz osobowy, list motywacyjny, szczegółowe CV
(z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późniejszymi zmianami) oraz ustawą z dn. 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 z późniejszymi zmianami)”.
Wójt Gminy Szczytno
/-/ Sławomir Wojciechowski