wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Łosicach

Tryb działania Rzecznika

Porady i informacje prawne z zakresu prawa konsumenckiego są udzielane od ręki zarówno telefonicznie jak i po osobistym stawiennictwie Konsumenta w biurze rzecznika. W ramach pomocy prawnej rzecznik służy również pomocą w sporządzeniu pisma reklamacyjnego do Przedsiębiorcy.

Interwencje do Przedsiębiorcy w celach dowodowych są prowadzone pisemnie korespondencją służbową za potwierdzeniem doręczenia. Wyjątkowo rzecznik podejmuje także działania o charakterze interwencji bezpośredniej jeżeli okoliczności sprawy wymagają takiego jej załatwienia np: handel na bazarze. Przy interwencji na wniosek Konsumenta rzecznik sporządza protokół skargi, który jest przedkładany konsumentowi do podpisu po uprzednim przeczytaniu. W razie braku odpowiedzi lub braku odpowiednich wyjaśnień na interwencję rzecznika - rzecznik może skierować wniosek o ukaranie Przedsiębiorcy do sądu grodzkiego.

Spotkania ugodowe: w ramach działań na rzecz Konsumenta po interwencji często dochodzi do konfrontacji Konsumenta z Przedsiębiorcą. Celem i pożądanym efektem takich spotkań jest polubowne załatwienie sprawy poprzez zawarcie ugody wobec rzecznika konsumentów.

Jeżeli powyższe działania nie przyniosą skutku pozytywnego dla Konsumenta pozostaje droga sądowa , zadaniem rzecznika jest udzielenie konsumentowi pełnej i wyczerpującej informacji co do prawnej oceny sprawy jak i dalszego sposobu postępowania tj. zależnie od rodzaju sprawy wystąpienie na drogę postępowania sądowego przed sądem polubownym lub sądem cywilnym.

Tylko w wyjątkowych wypadkach rzecznik występuje do sądu działając na rzecz Konsumenta lub przystępuje za zgodą Konsumenta do toczącego się postępowania.

W procesie rzecznik ma status i pozycje prokuratora w postępowaniu cywilnym.
UWAGA:Rzecznik nie jest pełnomocnikiem Konsumenta, działa niezależnie od niego, ale zawsze po stronie Konsumenta.



Rzecznik konsumentów może w każdej sprawie działać zarówno na wnPorady i informacje prawne z zakresu prawa konsumenckiego są udzielane od ręki zarówno telefonicznie jak i po osobistym stawiennictwie Konsumenta w biurze rzecznika. W ramach pomocy prawnej rzecznik służy również pomocą w sporządzeniu pisma reklamacyjnego do Przedsiębiorcy.

Interwencje do Przedsiębiorcy w celach dowodowych są prowadzone pisemnie korespondencją służbową za potwierdzeniem doręczenia. Wyjątkowo rzecznik podejmuje także działania o charakterze interwencji bezpośredniej jeżeli okoliczności sprawy wymagają takiego jej załatwienia np: handel na bazarze. Przy interwencji na wniosek Konsumenta rzecznik sporządza protokół skargi, który jest przedkładany konsumentowi do podpisu po uprzednim przeczytaniu. W razie braku odpowiedzi lub braku odpowiednich wyjaśnień na interwencję rzecznika - rzecznik może skierować wniosek o ukaranie Przedsiębiorcy do sądu grodzkiego.

Spotkania ugodowe: w ramach działań na rzecz Konsumenta po interwencji często dochodzi do konfrontacji Konsumenta z Przedsiębiorcą. Celem i pożądanym efektem takich spotkań jest polubowne załatwienie sprawy poprzez zawarcie ugody wobec rzecznika konsumentów.

Jeżeli powyższe działania nie przyniosą skutku pozytywnego dla Konsumenta pozostaje droga sądowa , zadaniem rzecznika jest udzielenie konsumentowi pełnej i wyczerpującej informacji co do prawnej oceny sprawy jak i dalszego sposobu postępowania tj. zależnie od rodzaju sprawy wystąpienie na drogę postępowania sądowego przed sądem polubownym lub sądem cywilnym.

Tylko w wyjątkowych wypadkach rzecznik występuje do sądu działając na rzecz Konsumenta lub przystępuje za zgodą Konsumenta do toczącego się postępowania.

W procesie rzecznik ma status i pozycje prokuratora w postępowaniu cywilnym.
UWAGA:Rzecznik nie jest pełnomocnikiem Konsumenta, działa niezależnie od niego, ale zawsze po stronie Konsumenta.



Rzecznik konsumentów może w każdej sprawie działać zarówno na wnPorady i informacje prawne z zakresu prawa konsumenckiego są udzielane od ręki zarówno telefonicznie jak i po osobistym stawiennictwie Konsumenta w biurze rzecznika. W ramach pomocy prawnej rzecznik służy również pomocą w sporządzeniu pisma reklamacyjnego do Przedsiębiorcy.

Interwencje do Przedsiębiorcy w celach dowodowych są prowadzone pisemnie korespondencją służbową za potwierdzeniem doręczenia. Wyjątkowo rzecznik podejmuje także działania o charakterze interwencji bezpośredniej jeżeli okoliczności sprawy wymagają takiego jej załatwienia np: handel na bazarze. Przy interwencji na wniosek Konsumenta rzecznik sporządza protokół skargi, który jest przedkładany konsumentowi do podpisu po uprzednim przeczytaniu. W razie braku odpowiedzi lub braku odpowiednich wyjaśnień na interwencję rzecznika - rzecznik może skierować wniosek o ukaranie Przedsiębiorcy do sądu grodzkiego.

Spotkania ugodowe: w ramach działań na rzecz Konsumenta po interwencji często dochodzi do konfrontacji Konsumenta z Przedsiębiorcą. Celem i pożądanym efektem takich spotkań jest polubowne załatwienie sprawy poprzez zawarcie ugody wobec rzecznika konsumentów.

Jeżeli powyższe działania nie przyniosą skutku pozytywnego dla Konsumenta pozostaje droga sądowa , zadaniem rzecznika jest udzielenie konsumentowi pełnej i wyczerpującej informacji co do prawnej oceny sprawy jak i dalszego sposobu postępowania tj. zależnie od rodzaju sprawy wystąpienie na drogę postępowania sądowego przed sądem polubownym lub sądem cywilnym.

Tylko w wyjątkowych wypadkach rzecznik występuje do sądu działając na rzecz Konsumenta lub przystępuje za zgodą Konsumenta do toczącego się postępowania.

W procesie rzecznik ma status i pozycje prokuratora w postępowaniu cywilnym.
UWAGA:Rzecznik nie jest pełnomocnikiem Konsumenta, działa niezależnie od niego, ale zawsze po stronie Konsumenta.



Rzecznik konsumentów może w każdej sprawie działać zarówno na wn