1/ przygotowywanie materiałów do opracowań projektów zagospodarowania terenu, współpraca z projektantami, opiniowanie planów 2/ opracowywanie wyrysów i wypisów z planu zagospodarowania terenu, wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów w planie przestrzennego zagospodarowania gminy. 3/ organizowanie postępowania przetargowego i udział w komisji przetargowej na roboty budowlane i obsługa komisji odbioru obiektów budowlanych, nadzór "z urzędu" nad wykonawstwem robót budowlanych 4/ wydawanie postanowień na podziały nieruchomości 5/ przygotowywanie materiałów w sprawach nazewnictwa ulic, placów oraz nadawanie nieruchomościom numerów porządkowych 6/ przygotowywanie wniosków na zmianę przeznaczenia gruntów 7/ prowadzenie spraw z zakresu zarządzania ciągami drogowymi na terenie Gminy i z zakresu komunikacji publicznej oraz spraw związanych z oświetleniem dróg i terenów gminnych 8/ załatwianie spraw funkcjonowania i rozbudowy infrastruktury telekomunikacyjnej 9/ prowadzenie spraw związanych z rejestracją komitetów społecznych 10/ opracowywanie i wydawanie wskazań lokalizacyjnych 11/ prowadzenie centralnego rejestru umów inwestycyjno-remonotowo-budowlanych.
|