wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Gmina Zbuczyn

Szczegóły informacji:

Oświadczenie w sprawie dostępności

Data: 2020-09-23
Autor:
Treść informacji / streszczenie:

OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI

 

 

 

Urząd Gminy Zbuczyn zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Urzędu Gminy Zbuczyn

https://www.e-bip.pl/Start/50

 

 

data publikacji strony internetowej (data najstarszego wywołania strony) 2004-07-16

data ostatniej istotnej aktualizacji: brak danych

 

 

 

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI  

 

Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

 

 

 

TREŚCI NIEDOSTĘPNE

 

Treści wymienione poniżej są niedostępne z powodu nieproporcjonalnego obciążenia

w rozumieniu art. 5 dyrektywy (UE):

 

    BIP nie może być w pełni obsługiwany przez urządzenia mobilne, BIP nie posiada takiej funkcjonalności  

    na platformie BIP nie wszystkie etykiety posiadają prawidłowe przekierowania

    BIP nie posiada funkcji opisów zdjęć, tekstu alternatywnego dla czytników obsługiwanych przez osoby niepełnosprawne

 

 

 

PRZYGOTOWANIE OŚWIADCZENIA W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI

 

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test – European Internet Inclusion Initiative, której wynikiem jest uzyskanie 99,84% zgodności z wymaganiami

 

http://checkers.eiii.eu/en/pagecheck2.0/?uuid=d588ab56-5bbf-444d-bad7-fd412ef0523a

 

Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2020-09-23

 

 

 

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE:

 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest: Paweł Wiśniewski, e-mail: [email protected]

 

 

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 25-641 63 90.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

 

Żądanie powinno zawierać dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem, wskazanie strony internetowej podmiotu publicznego, która ma być dostępna cyfrowo, wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

 

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnoszącego żądanie o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową wskazanej strony internetowej, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

 

 

 

POSTĘPOWANIE ODWOŁAWCZE

 

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, wnoszący żądanie ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

 

Organ odpowiedzialny za postępowanie odwoławcze: Wójt Gminy Zbuczyn

adres: ul. Jana Pawła II 1, 08-106 Zbuczyn

e-mail:

[email protected]

 

telefon: 25 641 63 90

 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej

Rzecznika Praw Obywatelskich

.

 

 

 

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

 

Budynek: Urząd Gminy Zbuczyn, ul. Jana Pawła II 1 w Zbuczynie

 

Do budynku prowadzą dwa wejścia, jedno z wejść posiada podjazd dla wózków. Z obu wejść na parter budynku prowadzą schody. Budynek nie jest wyposażony w windę. Przy jednych drzwiach wejściowych zainstalowano system przywoływania dla osób niepełnosprawnych w celu zapewnienia pomocy w obsłudze. Pracownicy Urzędu oferują pomoc w załatwieniu sprawy w Urzędzie osobom z niepełnosprawnościami. W budynku jest toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

 

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

Przed budynkiem wyznaczono 5 miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Ciąg komunikacyjny dla ruchu pieszych posiada obniżone krawężniki.

 

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych i w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Z usług tłumacza polskiego języka migowego można skorzystać po wcześniejszym uzgodnieniu.


    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Paweł Wiśniewski
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Paweł Wiśniewski
Data wytworzenia informacji 2020-09-30
Data udostępnienia informacji 2020-09-30