1)nadzór nad przygotowaniem projektów organizacyjnych i budżetów przez Publiczne Gimnazjum, szkoły podstawowe i przedszkola;
2)opracowywanie analizy z wykonania budżetu oraz dokonywanie bieżącej oceny realizacji wydatków w Publicznym Gimnazjum, szkołach podstawowych i przedszkolach, a następnie przedstawianie ich organom Gminy;
3)nadzór nad realizacją zadań inwestycyjno - remontowych w Publicznym Gimnazjum, szkołach podstawowych i przedszkolach;
4)nadzór nad właściwym i terminowym sporządzaniem sprawozdań przez Publiczne Gimnazjum, szkoły podstawowe i przedszkola;
5)prowadzenie całokształtu czynności związanych z organizacją awansu na stopień nauczyciela mianowanego dla nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych Gminy;
6)przygotowywanie angaży dla dyrektorów placówek oświatowych;
7)przygotowywanie wniosków o przeszeregowanie i nagrody dla dyrektorów;
8)całokształt organizacji i przeprowadzenie procedury konkursów na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych;
9)udział w opracowywaniu pod względem merytorycznym projektów budżetów placówek oświatowych;
10)opiniowanie wniosków składanych do organów Gminy przez dyrektorów placówek oświatowych o przyznanie dodatkowych środków pieniężnych na naprawę i remonty obiektów oświatowych, zapewniających ich prawidłowe funkcjonowanie;
11)opracowywanie analiz, informacji i sprawozdań dotyczących placówek oświatowych i przedkładanie ich organom Gminy;
12)nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej przez dyrektorów placówek oświatowych;
13)Ogólny nadzór nad stanem technicznym i eksploatacyjnym budynków będących w użytkowaniu placówek oświatowych;
14)nadzór nad realizacją zadań inwestycyjno – remontowych w placówkach oświatowych;
15)przygotowywanie merytoryczne przetargów na dowóz uczniów do Gimnazjum, szkół podstawowych i przedszkoli;
16)współpraca z Kuratorem Oświaty w zakresie edukacyjnej i wychowawczej działalności Publicznego Gimnazjum, szkół podstawowych i przedszkoli;
17)ścisła współpraca z dyrektorami oraz organizacjami związkowymi w zakresie całokształtu spraw oświatowych;
18)organizacja przyjmowania i analizy wniosków o przyznanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów Gminy, przygotowywanie decyzji o wypłacie stypendiów;
19)nadzór nad realizacją rządowego programu „Wyprawka szkolna”;
20)przyjmowanie, analiza i rozpatrywanie wniosków pracodawców o zwrot kosztów kształcenia pracowników młodocianych;
21)prowadzenie i nadzór merytoryczny nad Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych Nauczycieli Emerytów i Rencistów;
22)współpraca z Miejsko – Gminnym Ośrodkiem Kultury i Sportu, Biblioteki Publicznej Gminy i Miasta Pajęczno oraz z Miejsko – Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Pajęcznie w dziedzinach ustalonych zakresem działania;
23)prowadzenie spraw związanych z organizacją sportu szkolnego;
24)udzielanie pomocy dyrektorom placówek oświatowych i szkół podstawowych i przedszkoli w zakresie spraw kadrowych.