Szkołą kieruje dyrektor, któremu stanowisko powierza i z tego stanowiska odwołuje Zarząd Miejski w Zelowie. Zasady powołania i odwołania dyrektora szkoły określa ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
Dyrektor szkoły dokonuje powierzenia stanowisk wymienionych w ust.2. i odwołania z nich po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego i rady pedagogicznej.
Do kompetencji dyrektora szkoły należy kierowanie bieżącym procesem dydaktyczno - wychowawczym poprzez:
1) wytyczanie kierunków rozwoju i doskonalenia pracy,
2) sprawowanie nadzoru pedagogicznego,
3) sprawowanie opieki nad uczniami oraz stworzenie warunków harmonijnego rozwoju
psychofizycznego uczniów,
4) realizowanie uchwał rady pedagogicznej w ramach jej kompetencji,
5) przygotowanie i zwoływanie posiedzeń rady pedagogicznej,
6) zawieszanie uchwał rady zgodnie z obowiązującą procedurą,
7) inne działania wynikające z ustaleń organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór
pedagogiczny oraz przepisów prawnych.
Dyrektor szkoły organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły poprzez podejmowanie decyzji w sprawach:
1) dysponowania środkami określonymi w planie finansowym szkoły,
2) nawiązywania stosunku pracy z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły oraz jego
rozwiązywania w sytuacjach wynikających z Karty Nauczyciela i Kodeksu Pracy,
3) przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom
szkoły,
4) występowanie z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w sprawach odznaczeń,
nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły,
5) innych decyzji wynikających z przepisów prawa,
6) sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego i działalności szkoły.