1) opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza, 2) obsługa prawna Rady i Urzędu, 3) występowanie w charakterze pełnomocnika Miasta w postępowaniu sądowym,administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi, 4) udzielanie referatom opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa, 5) informowanie referatów o: a) zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności referatów, b) uchybieniach w ich działalności w zakresie przestrzegania prawa,o skutkach tych uchybień, udzielanie wyjaśnień co do właściwego sposobu postępowania i usunięcia stwierdzonych uchybień, 6) udzielanie porad prawnych komisjom Rady Miasta oraz radnym w związku z wykonywaniem przez nich mandatu, 7) opiniowanie wzorów i projektów decyzji administracyjnych w sprawach skomplikowanych, 8) opiniowanie projektów umów cywilno-prawnych, 9) sprawowanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Urzędu Miasta, 10) uczestniczenie w prowadzonych przez Urząd rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego, 11) przestrzeganie obowiązków pracownika wynikających z ß 27 Regulaminu pracy Urzędu Miasta Pruszcz Gdański, stanowiącego załącznik Nr 2 do REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO URZ DU MIASTA PRUSZCZ GDAŃSKI.
|