Informacje systemowe o wybranej jednostce
Kierownik jednostki
Radni oraz okręgi wyborcze
Granice okręgów wyborczych
Informacje dotyczące bezrobocia
Majątek którym dysponuje gmina
Grunty - 24.254 tys. Budynki - 26.285 tys. Budowle - 9.119 tys. Środki Transportu - 156 tys. Pozostałe - 55 tys.
|
Majątek którym dysponuje urząd
Grunty - 24.254 tys. Budynki - 10.736 tys. Budowle - 8.674 tys. Środki Transportu - 111 tys. Pozostałe - 47 tys.
|
Tryb działania w zakresie wykonywania zadań publicznych
1. Mieszkańcy gminy podejmują rozstrzygnięcia w głosowaniu powszechnym /poprzez wybory i referendum/ lub za pośrednictwem organów gminy. 2. W sprawach szczególnie ważnych dla gminy mieszkańcy mogą się wypowiedzieć w drodze referendum. 3. Wyłącznie w drodze referendum rozstrzyga się sprawy: 1) odwołania Rady Miejskiej przed upływem kadencji; 2) odwołania Burmistrza przed upływem kadencji; 3) samoopodatkowania się. 4. Zasady t tryb przeprowadzania referendum określa ustawa z dnia 15 września 2000r. o referendum lokalnym.
1. Gmina działa poprzez swoje organy. 2. Organami Gminy są: 1) Rada Miejska; 2) Burmistrz.
1. Działalność organów Gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw. 2. Jawność działania organów Gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje Rady Miejskiej i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów organów Gminy i komisji Rady. 3. Zawiadomienia o terminie i przedmiocie obrad sesji powinny być podane do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy i Miasta przy ul. Parkowej 8/12. 4. Zawiadomienia o sesji Rady Miejskiej wywiesza się co najmniej na 7 dni przed planowanymi posiedzeniami. 5. Zawiadomienia o posiedzeniach komisji Rady Miejskiej wywiesza się co najmniej na 3 dni przed posiedzeniami. 6. Zawiadomienia z zachowaniem terminów zawartych w ust. 4 i 5 mogą być ogłaszane w sposób zwyczajowo przyjęty w lokalnej prasie a także wywieszone na słupach i tablicach ogłoszeniowych na terenie Gminy. 7. Dokumenty o których mowa w ust. 2 lub potwierdzone kopie udostępnia się w obecności upoważnionego pracownika Urzędu Gminy i Miasta do nieodpłatnego, powszechnego wglądu w każdy roboczy poniedziałek w godzinach od 900 - 1200 w Urzędzie Gminy i Miasta przy ul. Parkowej 8/12 pokój 200. 8. W zakresie udostępniania informacji niejawnych stosuje się przepisy o ochronie informacji niejawnych i danych osobowych. 1. Mieszkańcy gminy podejmują rozstrzygnięcia w głosowaniu powszechnym /poprzez wybory i referendum/ lub za pośrednictwem organów gminy. 2. W sprawach szczególnie ważnych dla gminy mieszkańcy mogą się wypowiedzieć w drodze referendum. 3. Wyłącznie w drodze referendum rozstrzyga się sprawy: 1) odwołania Rady Miejskiej przed upływem kadencji; 2) odwołania Burmistrza przed upływem kadencji; 3) samoopodatkowania się. 4. Zasady t tryb przeprowadzania referendum określa ustawa z dnia 15 września 2000r. o referendum lokalnym.
1. Gmina działa poprzez swoje organy. 2. Organami Gminy są: 1) Rada Miejska; 2) Burmistrz.
1. Działalność organów Gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw. 2. Jawność działania organów Gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje Rady Miejskiej i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów organów Gminy i komisji Rady. 3. Zawiadomienia o terminie i przedmiocie obrad sesji powinny być podane do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy i Miasta przy ul. Parkowej 8/12. 4. Zawiadomienia o sesji Rady Miejskiej wywiesza się co najmniej na 7 dni przed planowanymi posiedzeniami. 5. Zawiadomienia o posiedzeniach komisji Rady Miejskiej wywiesza się co najmniej na 3 dni przed posiedzeniami. 6. Zawiadomienia z zachowaniem terminów zawartych w ust. 4 i 5 mogą być ogłaszane w sposób zwyczajowo przyjęty w lokalnej prasie a także wywieszone na słupach i tablicach ogłoszeniowych na terenie Gminy. 7. Dokumenty o których mowa w ust. 2 lub potwierdzone kopie udostępnia się w obecności upoważnionego pracownika Urzędu Gminy i Miasta do nieodpłatnego, powszechnego wglądu w każdy roboczy poniedziałek w godzinach od 900 - 1200 w Urzędzie Gminy i Miasta przy ul. Parkowej 8/12 pokój 200. 8. W zakresie udostępniania informacji niejawnych stosuje się przepisy o ochronie informacji niejawnych i danych osobowych. 1. Mieszkańcy gminy podejmują rozstrzygnięcia w głosowaniu powszechnym /poprzez wybory i referendum/ lub za pośrednictwem organów gminy. 2. W sprawach szczególnie ważnych dla gminy mieszkańcy mogą się wypowiedzieć w drodze referendum. 3. Wyłącznie w drodze referendum rozstrzyga się sprawy: 1) odwołania Rady Miejskiej przed upływem kadencji; 2) odwołania Burmistrza przed upływem kadencji; 3) samoopodatkowania się. 4. Zasady t tryb przeprowadzania referendum określa ustawa z dnia 15 września 2000r. o referendum lokalnym.
1. Gmina działa poprzez swoje organy. 2. Organami Gminy są: 1) Rada Miejska; 2) Burmistrz.
1. Działalność organów Gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw. 2. Jawność działania organów Gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje Rady Miejskiej i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów organów Gminy i komisji Rady. 3. Zawiadomienia o terminie i przedmiocie obrad sesji powinny być podane do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy i Miasta przy ul. Parkowej 8/12. 4. Zawiadomienia o sesji Rady Miejskiej wywiesza się co najmniej na 7 dni przed planowanymi posiedzeniami. 5. Zawiadomienia o posiedzeniach komisji Rady Miejskiej wywiesza się co najmniej na 3 dni przed posiedzeniami. 6. Zawiadomienia z zachowaniem terminów zawartych w ust. 4 i 5 mogą być ogłaszane w sposób zwyczajowo przyjęty w lokalnej prasie a także wywieszone na słupach i tablicach ogłoszeniowych na terenie Gminy. 7. Dokumenty o których mowa w ust. 2 lub potwierdzone kopie udostępnia się w obecności upoważnionego pracownika Urzędu Gminy i Miasta do nieodpłatnego, powszechnego wglądu w każdy roboczy poniedziałek w godzinach od 900 - 1200 w Urzędzie Gminy i Miasta przy ul. Parkowej 8/12 pokój 200. 8. W zakresie udostępniania informacji niejawnych stosuje się przepisy o ochronie informacji niejawnych i danych osobowych. 1. Mieszkańcy gminy podejmują rozstrzygnięcia w głosowaniu powszechnym /poprzez wybory i referendum/ lub za pośrednictwem organów gminy. 2. W sprawach szczególnie ważnych dla gminy mieszkańcy mogą się wypowiedzieć w drodze referendum. 3. Wyłącznie w drodze referendum rozstrzyga się sprawy: 1) odwołania Rady Miejskiej przed upływem kadencji; 2) odwołania Burmistrza przed upływem kadencji; 3) samoopodatkowania się. 4. Zasady t tryb przeprowadzania referendum określa ustawa z dnia 15 września 2000r. o referendum lokalnym.
1. Gmina działa poprzez swoje organy. 2. Organami Gminy są: 1) Rada Miejska; 2) Burmistrz.
1. Działalność organów Gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw. 2. Jawność działania organów Gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje Rady Miejskiej i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów organów Gminy i komisji Rady. 3. Zawiadomienia o terminie i przedmiocie obrad sesji powinny być podane do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy i Miasta przy ul. Parkowej 8/12. 4. Zawiadomienia o sesji Rady Miejskiej wywiesza się co najmniej na 7 dni przed planowanymi posiedzeniami. 5. Zawiadomienia o posiedzeniach komisji Rady Miejskiej wywiesza się co najmniej na 3 dni przed posiedzeniami. 6. Zawiadomienia z zachowaniem terminów zawartych w ust. 4 i 5 mogą być ogłaszane w sposób zwyczajowo przyjęty w lokalnej prasie a także wywieszone na słupach i tablicach ogłoszeniowych na terenie Gminy. 7. Dokumenty o których mowa w ust. 2 lub potwierdzone kopie udostępnia się w obecności upoważnionego pracownika Urzędu Gminy i Miasta do nieodpłatnego, powszechnego wglądu w każdy roboczy poniedziałek w godzinach od 900 - 1200 w Urzędzie Gminy i Miasta przy ul. Parkowej 8/12 pokój 200. 8. W zakresie udostępniania informacji niejawnych stosuje się przepisy o ochronie informacji niejawnych i danych osobowych.
|
Sposoby stanowienia aktów publicznoprawnych
Na podstawie upoważnień ustawowych Rada Miejska stanowi akta prawa miejscowego obowiązującego na obszarze Gminy. 2. Akty prawa miejscowego stanowione są w poszczególnych sprawach: 1) wewnętrznego ustroju Gminy oraz jednostek pomocniczych; 2) organizacji urzędów i instytucji gminnych; 3) zasad zarządu mieniem Gminy; 4) zasad i trybu korzystania z gminnych obiektów użyteczności publicznej. 3. W zakresie nieuregulowanym w odrębnych ustawach lub innych przepisach powszechnie obowiązujących Rada Miejska może wydawać przepisy porządkowe, jeżeli jest to niezbędne dla ochrony życia lub zdrowia obywateli oraz dla zapewnienia porządku spokoju i bezpieczeństwa publicznego. 4. Gminne przepisy porządkowe o których mowa w ust. 3 mogą przewidywać za ich naruszenie karę grzywny wymienioną w trybie i na zasadach określonych w prawie o wykroczeniach.
1. Akty prawa miejscowego ustanawia Rada Miejska w formie uchwały. 2. Gminne przepisy porządkowe, w przypadkach nie cierpiących zwłoki może wydać Burmistrz w formie zarządzenia. 3. Gminne przepisy porządkowe o których mowa w ust. 2 podlegają zatwierdzeniu na najbliższej sesji Rady Miejskiej. Tracą one moc w razie odmowy zatwierdzenia bądź nie przedstawienia do zatwierdzenia na najbliższej sesji Rady Miejskiej. Termin utraty mocy obowiązującej określa Rada Miejska. 4. Burmistrz przesyła przepisy porządkowe do wiadomości burmistrzom, wójtom sąsiednich gmin i Staroście Powiatu Pajęczańskiego następnego dnia po ich ustanowieniu.
1. Akty prawa miejscowego ogłasza się w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym. 2. Dzień wydania Wojewódzkiego Dziennika Urzędowego jest dniem ogłoszenia aktu prawa miejscowego. 3. Akty prawa miejscowego wchodzą w życie po upływie 14 dni od ich ogłoszenia chyba, że ustawa lub przepis gminny stanowi inaczej. 4. Przepisy porządkowe ogłasza się w drodze obwieszczeń, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie Gminy. Przepisy te wchodzą w życie z dniem ogłoszenia. 5. Przepisy porządkowe podlegają także ogłoszeniu w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.Na podstawie upoważnień ustawowych Rada Miejska stanowi akta prawa miejscowego obowiązującego na obszarze Gminy. 2. Akty prawa miejscowego stanowione są w poszczególnych sprawach: 1) wewnętrznego ustroju Gminy oraz jednostek pomocniczych; 2) organizacji urzędów i instytucji gminnych; 3) zasad zarządu mieniem Gminy; 4) zasad i trybu korzystania z gminnych obiektów użyteczności publicznej. 3. W zakresie nieuregulowanym w odrębnych ustawach lub innych przepisach powszechnie obowiązujących Rada Miejska może wydawać przepisy porządkowe, jeżeli jest to niezbędne dla ochrony życia lub zdrowia obywateli oraz dla zapewnienia porządku spokoju i bezpieczeństwa publicznego. 4. Gminne przepisy porządkowe o których mowa w ust. 3 mogą przewidywać za ich naruszenie karę grzywny wymienioną w trybie i na zasadach określonych w prawie o wykroczeniach.
1. Akty prawa miejscowego ustanawia Rada Miejska w formie uchwały. 2. Gminne przepisy porządkowe, w przypadkach nie cierpiących zwłoki może wydać Burmistrz w formie zarządzenia. 3. Gminne przepisy porządkowe o których mowa w ust. 2 podlegają zatwierdzeniu na najbliższej sesji Rady Miejskiej. Tracą one moc w razie odmowy zatwierdzenia bądź nie przedstawienia do zatwierdzenia na najbliższej sesji Rady Miejskiej. Termin utraty mocy obowiązującej określa Rada Miejska. 4. Burmistrz przesyła przepisy porządkowe do wiadomości burmistrzom, wójtom sąsiednich gmin i Staroście Powiatu Pajęczańskiego następnego dnia po ich ustanowieniu.
1. Akty prawa miejscowego ogłasza się w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym. 2. Dzień wydania Wojewódzkiego Dziennika Urzędowego jest dniem ogłoszenia aktu prawa miejscowego. 3. Akty prawa miejscowego wchodzą w życie po upływie 14 dni od ich ogłoszenia chyba, że ustawa lub przepis gminny stanowi inaczej. 4. Przepisy porządkowe ogłasza się w drodze obwieszczeń, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie Gminy. Przepisy te wchodzą w życie z dniem ogłoszenia. 5. Przepisy porządkowe podlegają także ogłoszeniu w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.Na podstawie upoważnień ustawowych Rada Miejska stanowi akta prawa miejscowego obowiązującego na obszarze Gminy. 2. Akty prawa miejscowego stanowione są w poszczególnych sprawach: 1) wewnętrznego ustroju Gminy oraz jednostek pomocniczych; 2) organizacji urzędów i instytucji gminnych; 3) zasad zarządu mieniem Gminy; 4) zasad i trybu korzystania z gminnych obiektów użyteczności publicznej. 3. W zakresie nieuregulowanym w odrębnych ustawach lub innych przepisach powszechnie obowiązujących Rada Miejska może wydawać przepisy porządkowe, jeżeli jest to niezbędne dla ochrony życia lub zdrowia obywateli oraz dla zapewnienia porządku spokoju i bezpieczeństwa publicznego. 4. Gminne przepisy porządkowe o których mowa w ust. 3 mogą przewidywać za ich naruszenie karę grzywny wymienioną w trybie i na zasadach określonych w prawie o wykroczeniach.
1. Akty prawa miejscowego ustanawia Rada Miejska w formie uchwały. 2. Gminne przepisy porządkowe, w przypadkach nie cierpiących zwłoki może wydać Burmistrz w formie zarządzenia. 3. Gminne przepisy porządkowe o których mowa w ust. 2 podlegają zatwierdzeniu na najbliższej sesji Rady Miejskiej. Tracą one moc w razie odmowy zatwierdzenia bądź nie przedstawienia do zatwierdzenia na najbliższej sesji Rady Miejskiej. Termin utraty mocy obowiązującej określa Rada Miejska. 4. Burmistrz przesyła przepisy porządkowe do wiadomości burmistrzom, wójtom sąsiednich gmin i Staroście Powiatu Pajęczańskiego następnego dnia po ich ustanowieniu.
1. Akty prawa miejscowego ogłasza się w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym. 2. Dzień wydania Wojewódzkiego Dziennika Urzędowego jest dniem ogłoszenia aktu prawa miejscowego. 3. Akty prawa miejscowego wchodzą w życie po upływie 14 dni od ich ogłoszenia chyba, że ustawa lub przepis gminny stanowi inaczej. 4. Przepisy porządkowe ogłasza się w drodze obwieszczeń, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie Gminy. Przepisy te wchodzą w życie z dniem ogłoszenia. 5. Przepisy porządkowe podlegają także ogłoszeniu w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.
|
Informacje systemowe