Do zadań Zespołu ds. zamówień publicznych i pozyskiwania funduszy zewnętrznych
należy:
1) zarządzanie procesem przygotowawczym i przygotowania postępowań o udzielenie zamówień
publicznych w Urzędzie zgodnie z zasadami i trybami określonymi w ustawie Prawo zamówień
publicznych;
2) przygotowywanie zarządzeń powołujących komisje przetargowe;
3) opracowywanie ogłoszenia o zmówieniu publicznym;
4) opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
5) przeprowadzanie postępowań w sprawie o udzielenie zamówienia publicznego wraz z wyborem
wykonawcy – koordynacja pracy komisji przetargowej zgodnie z jej regulaminem;
6) przygotowywanie umów, załączników o zamówienia publiczne;
7) przygotowywanie sprawozdań z zamówień publicznych;
8) kompletowanie i przechowywanie dokumentacji zamówień publicznych;
9) monitorowanie przebiegu zamówień publicznych;
10) udostępnianie informacji w systemie przetargowym BIP;
11) przygotowywanie i gromadzenie informacji o charakterze planistycznym i sprawozdawczym
dotyczących realizacji zamówień publicznych;
12) prowadzenie systematycznej współpracy z osobami uczestniczącymi w postępowaniu
o zamówienia publiczne w zakresie sporządzania dokumentacji w okresie planowania
i przygotowania postępowań;
13) współdziałanie z innymi komórkami Urzędu w opracowywaniu wniosków dotyczących
środków z funduszy Unii Europejskiej, dotacji, pożyczek, kredytów i innych podobnych źródeł
finansowania;
14) udzielenie pomocy komórkom i jednostkom organizacyjnym poprzez udzielanie wyjaśnień,
Id: E7E1EE28-3B90-4C0F-86EB-67F7867DDE49. Podpisany Strona 20 z 29
informacji i porad z zakresu przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielenie
zamówienia publicznego;
15) systematyczny monitoring możliwości pozyskiwania przez gminę środków w ramach funduszy
strukturalnych oraz programów pomocowych Unii Europejskiej;
16) pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych z budżetu państwa;
17) planowanie budżetu gminy w zakresie inwestycji realizowanych z udziałem środków zewnętrznych;
18) dokonywanie analizy projektów pod kątem możliwości ich wykorzystywania przez Gminę
z osiągnięciem najlepszych efektów;
19) kompleksowe opracowywanie i przygotowywanie wniosków na pozyskiwanie środków z funduszy
zewnętrznych;
20) stały monitoring merytoryczny nad procedurą przygotowywania, realizacją i rozliczaniem składanych
przez Gminę i będących w realizacji wniosków dofinansowywanych ze środków zewnętrznych;
21) udostępnianie publikacji i materiałów informacyjnych z zakresu tematyki pozyskiwania środków
zewnętrznego dofinansowania działań (baza danych, opracowania, analizy, adresy internetowe);
22) prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie Unii Europejskiej (organizowanie spotkań
w szkołach, konkursów, publikacji w prasie, organizowanie Dni Europejskich);
23) monitorowanie zmian w prawie europejskim i polskim;
24) zbieranie i udostępnianie informacji na temat funduszy unijnych i dopłat;
25) utrzymywanie stałego kontaktu z Urzędem Marszałkowskim oraz Urzędem Wojewódzkim oraz innymi
instytucjami w zakresie funduszy strukturalnych;
26) nadzór nad przygotowaniem, realizacją i rozliczeniem funduszu sołeckiego na terenie gminy. |