wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Zespół Szkolno-Gimnazjalny im. Marii Konopnickiej w Niechcicach

Szczegóły informacji:

Projekt edukacyjny "Bocian biały"

Data: 2007-11-16
Autor: Barbara Gruszczyńska
Treść informacji / streszczenie:

Projekt edukacyjny "Bocian biały" przeszedł moje najśmielsze oczekiwania! Realizowany był z dużym rozmachem od samego początku do końca samodzielnie przez Joasię i Magdę. "Badając świat" uczennice zdobywały nie tylko rzetelną wiedzę, ale również doskonaliły podstawowe umiejętności. Umiejętność stosowania zintegrowanej wiedzy do objaśniania zjawisk przyrodniczych i rozwiązywania problemów moich podopiecznych oceniam bardzo wysoko.
Na uwagę zasługuje także umiejętne pozyskanie do współpracy i pomocy rówieśników. I to zarówno na etapie realizacji projektu jak i jego prezentacji. Jest to niewątpliwie jeden z lepszych projektów edukacyjnych moich uczniów. Był to projekt typowo badawczy ukierunkowany na konkretne działania, ale przede wszystkim odpowiadał potrzebom realizatorów. Pomysł, określenie terminów realizacji całości przedsięwzięcia oraz poszczególnych etapów, ustalenie odpowiedzialności za realizację i podział zadań oraz harmonogram działania i w końcu publiczna prezentacja to wyłączna inicjatywa uczniowska. Planowość, systematyczność i świadomość celów pozwoliła na selektywne uchwycenie i rejestrację danych. Uwaga realizatorów skupiła się na istotnych elementach i przemyślanym gromadzeniu informacji i ich interpretowaniu. Dziewczęta z ogromnym zapałem, konsekwentnie i skutecznie zmierzały do celu. Realizacja projektu była dla nich dużym wyzwaniem i zakończyła się pełnym sukcesem. Uczennice nie tylko aktywnie włączyły się do działań na rzecz ochrony bociana białego. Zainteresowały biologią bocianów młodszych uczniów. Mamy nadzieję, że wzrośnie rzesza miłośników tego gatunku. Realizatorki projektu zaangażowały do udziału w publicznej prezentacji kolegów ze Szkoły Podstawowej. Umiejętne przeplatanie treści naukowych artystycznym repertuarem uatrakcyjniły przekaz (adresatami prezentacji byli uczniowie szkoły podstawowej). Zadbały również o "reklamę". Na holu szkolnym pojawił się komiks - graficzny i niekonwencjonalny sposób przekazu interesujących wiadomości o bocianie białym. Ze względów organizacyjnych uczProjekt edukacyjny "Bocian biały" przeszedł moje najśmielsze oczekiwania! Realizowany był z dużym rozmachem od samego początku do końca samodzielnie przez Joasię i Magdę. "Badając świat" uczennice zdobywały nie tylko rzetelną wiedzę, ale również doskonaliły podstawowe umiejętności. Umiejętność stosowania zintegrowanej wiedzy do objaśniania zjawisk przyrodniczych i rozwiązywania problemów moich podopiecznych oceniam bardzo wysoko.
Na uwagę zasługuje także umiejętne pozyskanie do współpracy i pomocy rówieśników. I to zarówno na etapie realizacji projektu jak i jego prezentacji. Jest to niewątpliwie jeden z lepszych projektów edukacyjnych moich uczniów. Był to projekt typowo badawczy ukierunkowany na konkretne działania, ale przede wszystkim odpowiadał potrzebom realizatorów. Pomysł, określenie terminów realizacji całości przedsięwzięcia oraz poszczególnych etapów, ustalenie odpowiedzialności za realizację i podział zadań oraz harmonogram działania i w końcu publiczna prezentacja to wyłączna inicjatywa uczniowska. Planowość, systematyczność i świadomość celów pozwoliła na selektywne uchwycenie i rejestrację danych. Uwaga realizatorów skupiła się na istotnych elementach i przemyślanym gromadzeniu informacji i ich interpretowaniu. Dziewczęta z ogromnym zapałem, konsekwentnie i skutecznie zmierzały do celu. Realizacja projektu była dla nich dużym wyzwaniem i zakończyła się pełnym sukcesem. Uczennice nie tylko aktywnie włączyły się do działań na rzecz ochrony bociana białego. Zainteresowały biologią bocianów młodszych uczniów. Mamy nadzieję, że wzrośnie rzesza miłośników tego gatunku. Realizatorki projektu zaangażowały do udziału w publicznej prezentacji kolegów ze Szkoły Podstawowej. Umiejętne przeplatanie treści naukowych artystycznym repertuarem uatrakcyjniły przekaz (adresatami prezentacji byli uczniowie szkoły podstawowej). Zadbały również o "reklamę". Na holu szkolnym pojawił się komiks - graficzny i niekonwencjonalny sposób przekazu interesujących wiadomości o bocianie białym. Ze względów organizacyjnych uczProjekt edukacyjny "Bocian biały" przeszedł moje najśmielsze oczekiwania! Realizowany był z dużym rozmachem od samego początku do końca samodzielnie przez Joasię i Magdę. "Badając świat" uczennice zdobywały nie tylko rzetelną wiedzę, ale również doskonaliły podstawowe umiejętności. Umiejętność stosowania zintegrowanej wiedzy do objaśniania zjawisk przyrodniczych i rozwiązywania problemów moich podopiecznych oceniam bardzo wysoko.
Na uwagę zasługuje także umiejętne pozyskanie do współpracy i pomocy rówieśników. I to zarówno na etapie realizacji projektu jak i jego prezentacji. Jest to niewątpliwie jeden z lepszych projektów edukacyjnych moich uczniów. Był to projekt typowo badawczy ukierunkowany na konkretne działania, ale przede wszystkim odpowiadał potrzebom realizatorów. Pomysł, określenie terminów realizacji całości przedsięwzięcia oraz poszczególnych etapów, ustalenie odpowiedzialności za realizację i podział zadań oraz harmonogram działania i w końcu publiczna prezentacja to wyłączna inicjatywa uczniowska. Planowość, systematyczność i świadomość celów pozwoliła na selektywne uchwycenie i rejestrację danych. Uwaga realizatorów skupiła się na istotnych elementach i przemyślanym gromadzeniu informacji i ich interpretowaniu. Dziewczęta z ogromnym zapałem, konsekwentnie i skutecznie zmierzały do celu. Realizacja projektu była dla nich dużym wyzwaniem i zakończyła się pełnym sukcesem. Uczennice nie tylko aktywnie włączyły się do działań na rzecz ochrony bociana białego. Zainteresowały biologią bocianów młodszych uczniów. Mamy nadzieję, że wzrośnie rzesza miłośników tego gatunku. Realizatorki projektu zaangażowały do udziału w publicznej prezentacji kolegów ze Szkoły Podstawowej. Umiejętne przeplatanie treści naukowych artystycznym repertuarem uatrakcyjniły przekaz (adresatami prezentacji byli uczniowie szkoły podstawowej). Zadbały również o "reklamę". Na holu szkolnym pojawił się komiks - graficzny i niekonwencjonalny sposób przekazu interesujących wiadomości o bocianie białym. Ze względów organizacyjnych ucz

 Załączniki

Załącznik nr: 1
"Ciconia ciconia" [62,5 KB] , data ogłoszenia pliku: 2007-11-16

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji
Data wytworzenia informacji 2007-11-16
Data udostępnienia informacji 2007-11-16