1) realizowanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, 2) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a w szczególności: a) obsługa Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, b) koordynacja realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, c) wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu, 3) realizowanie zadań z zakresu ustawy - Prawo działalności gospodarczej oraz ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym, 4) udzielanie i cofanie pozwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych oraz nadzorowanie prawidłowości ich przeprowadzania, 5) wydawanie decyzji w sprawach zgromadzeń, 6) współpraca z organami wymiaru sprawiedliwości i organami ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego, 7) prowadzenie spraw dotyczących targowisk i nadzór nad ich działalnością, 8) prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców, 9) wydawanie licencji na świadczenie usług transportowych, 10) przygotowanie i organizacja uroczystości związanych z uhonorowaniem długowiecznych mieszkańców Pruszcza Gdańskiego w wieku 90, 95 i powyżej, 11) realizowanie zadań z zakresu ustawy o usługach turystycznych. 12) współpraca z organizacjami pozarządowymi, w tym prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dotacji z budzetu miasta podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku oraz organizacjom pozytku publicznego w zakresie działania referatu,
|