wyszukiwanie zaawansowane
Schemat kontroli podatkowej przedsiębiorów
Interpelacje
Dotacje
Konkursy ofert
Plany, sprawozdania, kontrole
Prowadzone rejestry
Sprawozdania
Opinie o budżecie
Sprzedaż mienia, inne oferty
Przetwarzanie danych osobowych
Plany zamówień
Petycje
Wybory
bip.gov.pl
Instrukcja obsługi biuletynu
Mapa serwisu
Menu przedmiotowe
Projekty uchwał Rady
Statut Gminy
Regulamin urzędu
Uchwały Rady Gminy Siedlce
Prawo miejscowe i przepisy porządkowe
Prawo miejscowe
Budżet Gminy Siedlce
Podatki i Opłaty Lokalne
Bank dobrych praktyk
Zamówienia publiczne urzędu
Zamówienia publiczne - wszystkie
Oświadczenia majątkowe
EKOPORTAL
Osoby redagujace Biuletyn
Ponowne wykorzystanie informacji publicznej
1.Rada obraduje na sesjach i rozstrzyga w drodze uchwał sprawy należące do jej kompetencji, określone w ustawie o samorządzie gminnym oraz w innych ustawach, a także w przepisach prawnych wydawanych na podstawie ustaw.2.Oprócz uchwał Rada może podejmować :1)postanowienia proceduralne,2)deklaracje - zawierające samo zobowiązanie się do określonego postępowania,3)oświadczenia - zawierające stanowisko w określonej sprawie,4)apele - zawierające formalnie niewiążące wezwania adresatów zewnętrznych do określonego postępowania , podjęcia inicjatywy czy zadania.
Przewodniczący Rady organizuje pracę Rady oraz prowadzi jej obrady, a w szczególności :1)zwołuje sesje Rady,2)przewodniczy obradom,3)sprawuje policję sesyjną,4)kieruje obsługą kancelaryjną posiedzeń Rady,5)zarządza i przeprowadza głosowanie nad projektami uchwał ,6)podpisuje uchwały rady, 7)czuwa nad zapewnieniem warunków niezbędnych do wykonania przez radnych ich mandatu. W przypadku odwołania z funkcji bądź wygaśnięcia mandatu Przewodniczącego lub jednego z Wiceprzewodniczących Rady przed upływem kadencji, rada na swej najbliższej sesji dokona wyboru na wakujące stanowisko.