1. kierowanie pracą i nadzorowanie działalności Referatu Finansowego, 2. prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami, 3. wykonywanie dyspozycji środkami finansowymi, 4. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z budżetem gminy, 5. dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, 6. nadzorowanie całokształtu prac, właściwego naliczania i poboru podatków oraz opłat stanowiących dochody gminy, prawidłowej rachunkowości i ewidencji majątku gminy, 7. opracowywanie prognoz finansowych dla Gminy 8. sporządzanie projektu rocznego budżetu Gminy i przedkładanie go w obowiązującym trybie do uchwalenia, 9. bieżące realizowanie budżetu Gminy oraz informowanie organów gminy o przebiegu tej realizacji 10. przekazywanie pracownikom oraz kierownikom podległych jednostek organizacyjnych wytycznych oraz danych niezbędnych do opracowania projektu budżetu, 11. zgłaszanie propozycji zmian w planie dochodów i wydatków, 12. czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej, 13. dokonywanie kontrasygnaty czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań, 14. opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu, 15. opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań z realizacji budżetu, 16. nadzorowanie i kontrolowanie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych gminy, 17. realizowanie zasady jawności gospodarowania środkami publicznymi, 18. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i Urzędem Skarbowym oraz innymi instytucjami finansowymi, 19. przygotowanie sprawozdań budżetowych w tym rachunku zysku, zmian funduszu jednostki, bilansu, 20. przygotowanie sprawozdań w systemie BESTIA i innych systemach sprawozdawczych, 21. zapewnienie przestrzegania dyscypliny finansowej budżetu, 22. prowadzenie rejestru faktur oraz umów.
|