wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Miasto Kobyłka

Dane szczegółowe rady

Informacje ogólne:

Nazwa organu: Rada Miejska w Kobyłce
Adres: ul. Wołomińska 1
Kod pocztowy: 05-230
Miejscowosć: Kobyłka

Dane teleadresowe:

Numer pokoju biura rady: 6 i 9
Dod. Info:
Telefon kierunkowy: /22/
Telefon bezpośredni: /22/ 786 31 22
Telefon - centrala: /22/ 786 33 28
Telefon - wewnętrzny: 103
Fax: /22/ 786 31 11
Adres strony WWW: www.kobylka.pl
Adres poczty elektronicznej: [email protected]

Kompetencje rady:

par.13 Statutu Gminy Kobyłka
1. Do właściwości Rady należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy o ile ustawy nie stanowią inaczej.
2. Do wyłącznej właściwości Rady należy:
1) uchwalanie statutu Gminy;
2) ustalanie wynagrodzenia Burmistrza oraz stanowienie o kierunkach jego działania a także przyjmowanie sprawozdań z jego działalności;
3)powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu oraz sekretarza gminy - na wniosek Burmistrza;
4) uchwalanie budżetu Gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi z tego tytułu;
5) uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
6) uchwalanie programów gospodarczych;


7) ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki;
8) podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach;
9) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
a) określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej: do czasu określenia zasad Burmistrz może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą Rady;
b) emitowanie obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez Burmistrza;
c) zaciąganie długoterminowych pożyczek i kredytów;
d) ustalanie maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Burmistrza w roku budżetowym;
e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę;
f) tworzenie i przystępowanie do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich;
g) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez Burpar.13 Statutu Gminy Kobyłka
1. Do właściwości Rady należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy o ile ustawy nie stanowią inaczej.
2. Do wyłącznej właściwości Rady należy:
1) uchwalanie statutu Gminy;
2) ustalanie wynagrodzenia Burmistrza oraz stanowienie o kierunkach jego działania a także przyjmowanie sprawozdań z jego działalności;
3)powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu oraz sekretarza gminy - na wniosek Burmistrza;
4) uchwalanie budżetu Gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi z tego tytułu;
5) uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
6) uchwalanie programów gospodarczych;


7) ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki;
8) podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach;
9) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
a) określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej: do czasu określenia zasad Burmistrz może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą Rady;
b) emitowanie obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez Burmistrza;
c) zaciąganie długoterminowych pożyczek i kredytów;
d) ustalanie maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Burmistrza w roku budżetowym;
e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę;
f) tworzenie i przystępowanie do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich;
g) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez Burpar.13 Statutu Gminy Kobyłka
1. Do właściwości Rady należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy o ile ustawy nie stanowią inaczej.
2. Do wyłącznej właściwości Rady należy:
1) uchwalanie statutu Gminy;
2) ustalanie wynagrodzenia Burmistrza oraz stanowienie o kierunkach jego działania a także przyjmowanie sprawozdań z jego działalności;
3)powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu oraz sekretarza gminy - na wniosek Burmistrza;
4) uchwalanie budżetu Gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi z tego tytułu;
5) uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
6) uchwalanie programów gospodarczych;


7) ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki;
8) podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach;
9) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
a) określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej: do czasu określenia zasad Burmistrz może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą Rady;
b) emitowanie obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez Burmistrza;
c) zaciąganie długoterminowych pożyczek i kredytów;
d) ustalanie maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Burmistrza w roku budżetowym;
e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę;
f) tworzenie i przystępowanie do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich;
g) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez Bur

Kompetencje przewodniczącego rady:

par.14 Statutu Gminy Kobyýka
ust. 5. Zadaniem Przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy Rady oraz prowadzenie jej obrad. W przypadku nieobecności Przewodniczącego jego zadania wykonuje Wiceprzewodniczący Rady.
ust. 6. Przewodniczący w ramach organizacji pracy rady:
1) zwołuje sesje Rady;
2) zwołuje sesje w ciągu 7 dni na wniosek złożony przez Burmistrza lub co najmniej ¼ ustawowego składu Rady;
3) ustala porządek obrad w porozumieniu z Burmistrzem, Komisjami oraz przyjmuje poprawki do porządku obrad;
4) przyjmuje poprawki do protokołu z sesji, złożone na piśmie przez radnych;
5) organizuje właściwe przygotowanie materiałów pod obrady sesji;
6) odpowiada za terminowe przedkładanie na forum sesji pism, których adresatem jest Rada;
7) przedkłada Radzie informacje o pracach podejmowanych przez niego w okresie między sesjami;
8) zarządza wybór komisji skrutacyjnej w przypadku głosowania tajnego;
9) nadzoruje obsługę kancelaryjną posiedzeń Rady;
10) kieruje do właściwych Komisji sprawy, które wynikły między sesjami;
11) sprawuje pieczę nad porządkiem i spokojem obrad;
12) zleca zwołanie Komisji i rozpatrzenie przez nią określonych spraw;
13) ustala plan pracy Rady na rok następny w terminie do 31 grudnia roku bieżącego w porozumieniu z Komisjami i przedkłada go Radzie do zatwierdzenia do dnia 10 stycznia;
14) przedkłada Radzie przygotowane przez poszczególne Komisje programy długookresowe (perspektywiczne);
15) ustala plan dyżurów radnych;
16) w ustalonych terminach (nie rzadziej niż raz w tygodniu) pełni dyżur w Biurze Rady;
17) prowadzi rejestr klubów radnych, informuje Radę o utworzeniu klubów i ich rozwiązaniu;
18) przyjmuje oświadczenia o stanie majątkowym radnych;
19) sprawuje merytoryczny nadzór nad pracą Biura Rady;
20) koordynuje prace Komisji;
21) przedstawia dla potrzeb Rady wykładnię statutu gminy po zasięgnięciu opinii radcy prawnego;
22) podpisuje protokoły, uchwały i inne pisma wychodzące z Biura Rady;
23) występuje i reprezentuje Radę na zewnątrz;
24) przyjpar.14 Statutu Gminy Kobyýka
ust. 5. Zadaniem Przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy Rady oraz prowadzenie jej obrad. W przypadku nieobecności Przewodniczącego jego zadania wykonuje Wiceprzewodniczący Rady.
ust. 6. Przewodniczący w ramach organizacji pracy rady:
1) zwołuje sesje Rady;
2) zwołuje sesje w ciągu 7 dni na wniosek złożony przez Burmistrza lub co najmniej ¼ ustawowego składu Rady;
3) ustala porządek obrad w porozumieniu z Burmistrzem, Komisjami oraz przyjmuje poprawki do porządku obrad;
4) przyjmuje poprawki do protokołu z sesji, złożone na piśmie przez radnych;
5) organizuje właściwe przygotowanie materiałów pod obrady sesji;
6) odpowiada za terminowe przedkładanie na forum sesji pism, których adresatem jest Rada;
7) przedkłada Radzie informacje o pracach podejmowanych przez niego w okresie między sesjami;
8) zarządza wybór komisji skrutacyjnej w przypadku głosowania tajnego;
9) nadzoruje obsługę kancelaryjną posiedzeń Rady;
10) kieruje do właściwych Komisji sprawy, które wynikły między sesjami;
11) sprawuje pieczę nad porządkiem i spokojem obrad;
12) zleca zwołanie Komisji i rozpatrzenie przez nią określonych spraw;
13) ustala plan pracy Rady na rok następny w terminie do 31 grudnia roku bieżącego w porozumieniu z Komisjami i przedkłada go Radzie do zatwierdzenia do dnia 10 stycznia;
14) przedkłada Radzie przygotowane przez poszczególne Komisje programy długookresowe (perspektywiczne);
15) ustala plan dyżurów radnych;
16) w ustalonych terminach (nie rzadziej niż raz w tygodniu) pełni dyżur w Biurze Rady;
17) prowadzi rejestr klubów radnych, informuje Radę o utworzeniu klubów i ich rozwiązaniu;
18) przyjmuje oświadczenia o stanie majątkowym radnych;
19) sprawuje merytoryczny nadzór nad pracą Biura Rady;
20) koordynuje prace Komisji;
21) przedstawia dla potrzeb Rady wykładnię statutu gminy po zasięgnięciu opinii radcy prawnego;
22) podpisuje protokoły, uchwały i inne pisma wychodzące z Biura Rady;
23) występuje i reprezentuje Radę na zewnątrz;
24) przyjpar.14 Statutu Gminy Kobyýka
ust. 5. Zadaniem Przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy Rady oraz prowadzenie jej obrad. W przypadku nieobecności Przewodniczącego jego zadania wykonuje Wiceprzewodniczący Rady.
ust. 6. Przewodniczący w ramach organizacji pracy rady:
1) zwołuje sesje Rady;
2) zwołuje sesje w ciągu 7 dni na wniosek złożony przez Burmistrza lub co najmniej ¼ ustawowego składu Rady;
3) ustala porządek obrad w porozumieniu z Burmistrzem, Komisjami oraz przyjmuje poprawki do porządku obrad;
4) przyjmuje poprawki do protokołu z sesji, złożone na piśmie przez radnych;
5) organizuje właściwe przygotowanie materiałów pod obrady sesji;
6) odpowiada za terminowe przedkładanie na forum sesji pism, których adresatem jest Rada;
7) przedkłada Radzie informacje o pracach podejmowanych przez niego w okresie między sesjami;
8) zarządza wybór komisji skrutacyjnej w przypadku głosowania tajnego;
9) nadzoruje obsługę kancelaryjną posiedzeń Rady;
10) kieruje do właściwych Komisji sprawy, które wynikły między sesjami;
11) sprawuje pieczę nad porządkiem i spokojem obrad;
12) zleca zwołanie Komisji i rozpatrzenie przez nią określonych spraw;
13) ustala plan pracy Rady na rok następny w terminie do 31 grudnia roku bieżącego w porozumieniu z Komisjami i przedkłada go Radzie do zatwierdzenia do dnia 10 stycznia;
14) przedkłada Radzie przygotowane przez poszczególne Komisje programy długookresowe (perspektywiczne);
15) ustala plan dyżurów radnych;
16) w ustalonych terminach (nie rzadziej niż raz w tygodniu) pełni dyżur w Biurze Rady;
17) prowadzi rejestr klubów radnych, informuje Radę o utworzeniu klubów i ich rozwiązaniu;
18) przyjmuje oświadczenia o stanie majątkowym radnych;
19) sprawuje merytoryczny nadzór nad pracą Biura Rady;
20) koordynuje prace Komisji;
21) przedstawia dla potrzeb Rady wykładnię statutu gminy po zasięgnięciu opinii radcy prawnego;
22) podpisuje protokoły, uchwały i inne pisma wychodzące z Biura Rady;
23) występuje i reprezentuje Radę na zewnątrz;
24) przyj

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Teresa Ziółkowska
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Teresa Ziółkowska
Data wytworzenia informacji 2003-06-27
Data udostępnienia informacji 2003-06-27