Zakres obowiązków kucharki:
1. Przestrzegać obowiązujących przepisów regulujących porządek i dyscyplinę pracy oraz regulaminu pracy.
2. Przestrzegać zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.
3. Przyrządzać zdrowe i higieniczne posiłki.
4. Porcjować posiłki zgodnie z normą i nadzorować ich wydawanie.
5. Z każdego posiłku zostawić próby pokarmowe.
6. Przyjmować produkty z magazynu, kwitować ich odbiór w raportach żywieniowych i dbać o racjonalne ich zużycie.
7. Sporządzać codziennie zapotrzebowanie żywnościowe.
8. Organizować i kierować pracą pomocy kuchennych.
9. Prowadzić magazyn podręczny.
10. Utrzymywać w stanie używalności powierzony sprzęt kuchenny i dbać o czystość w kuchni.
11. Brać udział w ustalaniu jadłospisów.
12. Wymiar czasu pracy – 40 godzin tygodniowo, w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach od 6.00 do 14.00.
13. Obecność w pracy potwierdzać podpisem na liście obecności.
14. Wykonywać inne czynności wynikające z organizacji pracy i powierzone przez szefa kuchni i dyrektora szkoły.
Obowiązki robotnika do pracy lekkiej:
1. Wstępna obróbka wszelkich surowców do przygotowania posiłków – mycie, obieranie, czyszczenie.
2. Rozdrabnianie surowców z uwzględnieniem wymagań technologii i instrukcji obsługi maszyn.
3. Pomoc w przygotowaniu potraw zgodnie z wytycznymi kucharza i oszczędne gospodarowanie artykułami spożywczymi.
4. Pomoc w porcjowaniu i wydawaniu posiłków.
5. Dbanie o najwyższą jakość i smak posiłków, wydawanie ich punktualnie o wyznaczonej godzinie.
6. Utrzymywanie czystości na stanowisku pracy, sprzątanie magazynów żywnościowych, kuchni i innych pomieszczeń w przydzielonym terenie.
7. Przestrzeganie zasad higieniczno-sanitarnych, bhp i ppoż. oraz dyscypliny pracy.
8. Mycie, wyparzanie naczyń i sprzętu kuchennego.
9. Doraźne zastępstwo kucharza podczas jego nieobecności.
10. Natychmiastowe zgłaszanie dyrekcji szkoły usterek i wszelkich nieprawidłowości stanowiących zagrożenie zdrowia lub życia.
11. Realizowanie poleceń kucharza w sprawach gospodarki żywieniowej.
12. Czas pracy – 40 godzin tygodniowo od poniedziałku do piątku, w godz. 6.00 – 14.00, obecność w pracy robotnik do pracy lekkiej potwierdza podpisem na liście obecności.
13. Przełożony robotnika do pracy lekkiej może zlecić wykonanie innej pracy niż określona w niniejszym przydziale, jeśli dodatkowa praca mieści się w ustalonym czasie pracy.
14. Dyrektor może zlecić robotnikowi do pracy lekkiej dodatkowe zadania.
15. Robotnik do pracy lekkiej zobowiązany jest do przestrzegania zasad współżycia społecznego i przestrzegania tajemnicy służbowej.
16. Robotnik do pracy lekkiej zobowiązany jest do przestrzegania czasu pracy i regulaminu pracy obowiązującego w szkole.
Obowiązki sprzątaczki:
1. Sprzątanie obowiązuje w wyznaczonych przez dyrektora szkoły rejonach, które mogą być zmienione w wypadku konieczności.
2. Zamiatanie i mycie schodów.
3. Codzienne zamiatanie, odkurzanie i mycie szatni, klas lekcyjnych i innych pomieszczeń w szkole.
4. Codzienne wietrzenie pomieszczeń.
5. Codzienne opróżnianie koszy.
6. Codzienne mycie łazienek z użyciem środków dezynfekujących.
7. Ścieranie kurzu ze sprzętów, pomocy dydaktycznych, parapetów, półek, obrazów (antyram), gablot.
8. Raz w tygodniu generalne porządki.
9. Raz w miesiącu lub w terminach ustalonych z dyrektorem szkoły pastowanie podłóg w przydzielonych pomieszczeniach.
10. W czasie ferii zimowych i wakacji – mycie okien, trzepanie dywanów, pranie firan i zasłon.
11. Sprzątanie szkoły po remontach.
12. Zauważone uszkodzenia sprzętu i urządzeń zgłaszać u konserwatora (woźnego).
13. Wykonywanie pracy zgodnie z przepisami bhp i ppoż.
14. Pilnowanie, aby na terenie nie przebywały osoby postronne.
15. Czas pracy – 40 godzin tygodniowo od poniedziałku do piątku , w godz. 7.00 – 15.00, 12.00 - 20.00.
16. Obecność sprzątaczka potwierdza codziennie podpisem na liście obecności.
17. Sprzątaczka obowiązana jest do przestrzegania zasad współżycia społecznego i przestrzegania tajemnicy służbowej.
18. Sprzątaczka zobowiązana jest do przestrzegania czasu pracy wg grafiku dyżurów i regulaminu pracy.
19. Sprzątaczka nie udziela informacji na temat uczniów.
20. Wykonywanie innych poleceń dyrektora lub wicedyrektora szkoły związanych z organizacją pracy w szkole.
21. Sprzątaczka bezpośrednio podlega dyrektorowi szkoły.
Do zadań konserwatora należy:
1. Kontrola sprawności i naprawa urządzeń i sprzętu szkolnego.
2. Okresowe konserwowanie (malowanie) elementów metalowych (ogrodzenie, drzwi) i drewnianych – drzwi, ławki itp.
3. Konserwowanie i naprawa zamków drzwiowych, meblowych.
4. Wymiana żarówek, naprawa gniazd wtykowych i wyłączników świetlnych.
5. Naprawa urządzeń sanitarno – kanalizacyjnych i sanitarnych w razie potrzeby.
6. Naprawa i wymiana uchwytów okiennych.
7. Pełnienie nadzoru nad kotłownią olejową.
8. Wykonywanie czynności zleconych przez opiekunów pracowni szkolnych i pozostałych pomieszczeń, odnotowanych w zeszycie szkolnych zleceń.
9. Dbanie o czystość terenu szkolnego (koszenie trawników szkolnych, przycinanie żywopłotu, zamiatanie terenu wokół szkoły, odśnieżanie).
10. Drobne naprawy dachu, instalacji odgromowej i rynien.
11. Dbałość o ład i porządek na stanowisku pracy.
12. Dbałość o konserwację i właściwą eksploatację powierzonych narzędzi.
13. Naprawianie i pomaganie przy zakładaniu elementów dekoracyjnych w budynku szkoły w związku z uroczystościami państwowymi.
14. Naprawa i konserwacja drzwi i innych urządzeń drewnianych.
15. Wykonywanie prac awaryjnych na terenie szkoły powstałych z różnych przyczyn w zakresie:
a) napraw elektrycznych,
b) naprawach urządzeń sanitarnych,
c) napraw hydraulicznych, zapchanych zlewów, umywalek i innych.
16. Pracownik obowiązany jest do stosowania i przestrzegania obowiązującego regulaminu pracy, zasad współżycia społecznego i przestrzegania tajemnicy służbowej.
17. Stosowanie przepisów BHP i ppoż. podczas wykonywanej pracy.
18. Wymiar czasu pracy wynosi 40 godz. tygodniowo, od poniedziałku do piątku, godziny pracy od 7.00 – 15.00 .
19. Obecność w pracy potwierdzać podpisem na liście obecności.
20. Wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb szkoły a zleconych przez dyrektora szkoły.
21. Konserwator podlega służbowo bezpośrednio dyrektorowi szkoły.
22. Nieprzestrzeganie powyższych obowiązków pociąga za sobą konsekwencje dyscyplinarne.