1. Gospodarowanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi pod zabudowę oraz nabywanie gruntów i innych nieruchomości do zasobu gminy. 2. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do inwentaryzacji mienia podlegającego komuna- lizacji m.in. komunalizacji dróg. 3. Prowadzenie postępowania administracyjnego oraz opracowywanie projektów decyzji admini- stracyjnych w sprawach określonych przepisami ustawy o gospodarce gruntami i wywłaszcza- niu nieruchomości, a zwłaszcza w zakresie regulacji stanów prawnych nieruchomości, sprze- daży lub oddania w użytkowanie wieczyste, przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, użytkowanie, zarząd, dzierżawa, najem, nabycie w drodze zasiedzenia lub użyczenie gruntów na rzecz osób prawnych i osób fizycznych. 4. Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lokali mieszkalnych w budynkach stanowiących własność lub współwłasność gminy. 5. Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem i aktualizacją opłat z tytułu użytkowania wie- czystego i dzierżawy gruntów stanowiących własność gminy. 6. Gospodarowanie zasobami lokalowymi w budynkach komunalnych. 7. Rejestracja i wydawanie zezwoleń na posiadanie ras psów uznanych za agresywne. 8. Prowadzenie spraw z zakresu ogólnie pojętego rolnictwa m.in. sprawy łowiectwa i współpraca z resortową służbą ochrony roślin. 9. Przygotowywanie i wydawanie decyzji dotyczących usuwania drzew i krzewów. 10. Współudział w przejmowaniu nieruchomości w zamian za zadłużenia. 11. Prowadzenie spraw tzw. wspólnot gruntowych. - 2 -
12. Gospodarowanie gruntami Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa. 13. Prowadzenie spraw podziału i rozgraniczania nieruchomości oraz scalania lub wymiany gruntów, wydawanie postanowień i decyzji. 14. Załatwianie pozwoleń na zalesianie gruntów. 15. Prowadzenie spraw z dziedziny ochrony przyrody. 16. Przygotowywanie i aktualizacja materiałów dla przeprowadzania spisów rolnych. 17. Współudział w sprawach ubezpieczeń oc rolników i budyn1. Gospodarowanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi pod zabudowę oraz nabywanie gruntów i innych nieruchomości do zasobu gminy. 2. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do inwentaryzacji mienia podlegającego komuna- lizacji m.in. komunalizacji dróg. 3. Prowadzenie postępowania administracyjnego oraz opracowywanie projektów decyzji admini- stracyjnych w sprawach określonych przepisami ustawy o gospodarce gruntami i wywłaszcza- niu nieruchomości, a zwłaszcza w zakresie regulacji stanów prawnych nieruchomości, sprze- daży lub oddania w użytkowanie wieczyste, przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, użytkowanie, zarząd, dzierżawa, najem, nabycie w drodze zasiedzenia lub użyczenie gruntów na rzecz osób prawnych i osób fizycznych. 4. Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lokali mieszkalnych w budynkach stanowiących własność lub współwłasność gminy. 5. Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem i aktualizacją opłat z tytułu użytkowania wie- czystego i dzierżawy gruntów stanowiących własność gminy. 6. Gospodarowanie zasobami lokalowymi w budynkach komunalnych. 7. Rejestracja i wydawanie zezwoleń na posiadanie ras psów uznanych za agresywne. 8. Prowadzenie spraw z zakresu ogólnie pojętego rolnictwa m.in. sprawy łowiectwa i współpraca z resortową służbą ochrony roślin. 9. Przygotowywanie i wydawanie decyzji dotyczących usuwania drzew i krzewów. 10. Współudział w przejmowaniu nieruchomości w zamian za zadłużenia. 11. Prowadzenie spraw tzw. wspólnot gruntowych. - 2 -
12. Gospodarowanie gruntami Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa. 13. Prowadzenie spraw podziału i rozgraniczania nieruchomości oraz scalania lub wymiany gruntów, wydawanie postanowień i decyzji. 14. Załatwianie pozwoleń na zalesianie gruntów. 15. Prowadzenie spraw z dziedziny ochrony przyrody. 16. Przygotowywanie i aktualizacja materiałów dla przeprowadzania spisów rolnych. 17. Współudział w sprawach ubezpieczeń oc rolników i budyn1. Gospodarowanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi pod zabudowę oraz nabywanie gruntów i innych nieruchomości do zasobu gminy. 2. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do inwentaryzacji mienia podlegającego komuna- lizacji m.in. komunalizacji dróg. 3. Prowadzenie postępowania administracyjnego oraz opracowywanie projektów decyzji admini- stracyjnych w sprawach określonych przepisami ustawy o gospodarce gruntami i wywłaszcza- niu nieruchomości, a zwłaszcza w zakresie regulacji stanów prawnych nieruchomości, sprze- daży lub oddania w użytkowanie wieczyste, przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, użytkowanie, zarząd, dzierżawa, najem, nabycie w drodze zasiedzenia lub użyczenie gruntów na rzecz osób prawnych i osób fizycznych. 4. Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lokali mieszkalnych w budynkach stanowiących własność lub współwłasność gminy. 5. Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem i aktualizacją opłat z tytułu użytkowania wie- czystego i dzierżawy gruntów stanowiących własność gminy. 6. Gospodarowanie zasobami lokalowymi w budynkach komunalnych. 7. Rejestracja i wydawanie zezwoleń na posiadanie ras psów uznanych za agresywne. 8. Prowadzenie spraw z zakresu ogólnie pojętego rolnictwa m.in. sprawy łowiectwa i współpraca z resortową służbą ochrony roślin. 9. Przygotowywanie i wydawanie decyzji dotyczących usuwania drzew i krzewów. 10. Współudział w przejmowaniu nieruchomości w zamian za zadłużenia. 11. Prowadzenie spraw tzw. wspólnot gruntowych. - 2 -
12. Gospodarowanie gruntami Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa. 13. Prowadzenie spraw podziału i rozgraniczania nieruchomości oraz scalania lub wymiany gruntów, wydawanie postanowień i decyzji. 14. Załatwianie pozwoleń na zalesianie gruntów. 15. Prowadzenie spraw z dziedziny ochrony przyrody. 16. Przygotowywanie i aktualizacja materiałów dla przeprowadzania spisów rolnych. 17. Współudział w sprawach ubezpieczeń oc rolników i budyn |