1. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem porządku i czystości na terenie gminy, w tym współpraca w zakresie utrzymania dróg, a zwłaszcza chodników. 2. Przygotowywanie i wydawanie decyzji oraz opinii dotyczących gospodarki odpadami innymi niż niebezpieczne, przeznaczonymi do wykorzystania lub unieszkodliwienia. 3. Utrzymywanie gminnych terenów zieleni. 4. Nadzorowanie gospodarki wodnej wynikające z przepisów stawy - Prawo wodne, w tym udział w komisji ustalającej tzw. stosunki wodno-prawne. 5. Organizowanie prac w zakresie usuwania płynnych i stałych odpadów komunalnych. 6. Organizowanie i nadzorowania inkasa należności za usługi komunalne - prowadzenie spraw z zakresu rozliczania opłat za wodę z wodociągów, rozliczania ścieków i opłat za składowa- nie odpadów komunalnych. 7. Nadzór nad pracą hydroforni i oczyszczalni, a także nad sprawnością wodociągów. 8. Naliczanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska. 9. Dbanie o porządek i czystość na terenie gminy - z wykorzystaniem przepisów ustawy o ochro- nie i kształtowaniu środowiska i ochronie przyrody /zanieczyszczanie powietrza, zatruwanie wód, hałas itp./. 10. Organizowanie prac porządkowych na skwerze w Sarnakach, we wsiach na terenie gminy, a zwłaszcza na terenie zabudowy letniskowej. 11. Dbanie o porządek i czystość przy budynkach stanowiących mienie gminne. 12. Koordynowanie zadań dotyczących utrzymania porządku w jednostkach organizacyjnych gminy. 13. Prowadzenie ewidencji opłat za korzystanie z wody z wodociągów wiejskich i odprowadza-
|