1. Dokonywanie wymiaru podatków: rolnego, leśnego i od nieruchomości - podatnikom, płatni- kom tego podatku oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości gminy. 2. Prowadzenie ewidencji podatników i płatników, w tym aktualizacja NIP. 3. Sporządzanie nakazów płatniczych - m.in. łączne zobowiązanie pieniężne. 4. Dokonywanie korekt w wymiarze należności podatkowych oraz zmian w stanie posiadania gruntów. 5. Prowadzenie rejestru przypisów i odpisów należności podatkowych. 6. Bieżące wprowadzanie zmian geodezyjnych w stanie posiadania gruntów i nieruchomości rolnych. 7. Załatwianie podań w sprawach podatków i opłat. 8. Badanie pod względem zgodności ze stanem faktycznym deklaracji podatkowych i innych dokumentów mających wpływ na ustalanie wysokości podatków i opłat. 9. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym. 10. Prowadzenie centralnego rejestru wydawanych zaświadczeń. 11. Aktualizacja gospodarstw rolnych do celów spisowych. 12.Terminowe przekazywanie akt zakończonych w roku kalendarzowym do archiwum zakła- dowego, w I kwartale roku następnego. 13. Przygotowywanie informacji i sprawozdań oraz innych dokumentów, a także projektów przepisów prawnych będących przedmiotem obrad organów gminy, komisji i Wójta Gminy. Dokonywanie uzgodnień pod względem formalno-prawnym m.in. z radcą prawnym. 14. Przestrzeganie zasad instrukcji kancelaryjnej i KPA. 15. Prowadzenie rejestru przepisów prawnych obowiązujących na danym stanowisku.
16. Zastępowanie na czas urlopu lub innej nieobecności pracownika prowadzącego sprawy księ- gowości podatkowej. 17. Wykonywanie wszystkich zadań nie wymienionych w zakresie czynności, a wynikających z przepisów prawnych, bez uprzednich poleceń.
|