WYMAGANE DOKUMENTY: 1. Podanie o sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego. 2. Odpis aktu stanu cywilnego, na podstawie którego zostanie sprostowany błędny zapis. 3. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej. 4. Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
OPŁATY: 39 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Szczercowie lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
TERMIN ODPOWIEDZI: 1. Bez zbędnej zwłoki. 2. Do 1 miesiąca sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
TRYB ODWOŁAWCZY: Od decyzji, wydanej przez Kierownika USC w Szczercowie, przysługuje odwołanie do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
UWAGI: 1. Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego może nastąpić na wniosek osoby zainteresowanej, na podstawie dowodu z dokumentów, jakimi są wcześniej sporządzone akty stanu cywilnego. 2. Podstawą sprostowania aktu urodzenia dziecka jest akt małżeństwa jego rodziców. Akt małżeństwa prostuje się na podstawie aktów urodzenia osób zawierających małżeństwo; akt zgonu może być sprostowany na podstawie aktu urodzenia lub małżeństwa osoby zmarłej.
PODSTAWA PRAWNA: 1. Ustawa z dnia 29 września 1986 r. - prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2011 r. Nr 212, poz. 1264). 2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635, z późn. zm.).
|