wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Urząd Gminy w Szczercowie

Informacje dotyczące sposobu przyjmowania i załatwiania sprawy

Symbol procedury: USC
Nazwa procedury: ODTWORZENIE TREŚCI AKTU STANU CYWILNEGO - art. 35 pasc
Prawna forma załatwiania: Decyzja administracyjna
Grupa procedur: USC
Grupa zadań publicznych: Administracja publiczna
Przynależność do działu administracji: Administracja i sprawy wewnętrzne / administracja publiczna / pozostałe w zakresie administracji
Stanowisko pracy na którym realizowana jest procedura: Kierownik Referatu USC i Spraw Obywatelskich
Informacje dodatkowe:
WYMAGANE DOKUMENTY:
Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego:
1. W kraju:
a) podanie z oświadczeniem strony, że uprzednio nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu w postępowaniu sądowym lub administracyjnym,
b) zaświadczenie z USC, w którym akt powinien się znajdować, stwierdzający zniszczenie lub zaginięcie całości lub części księgi stanu cywilnego,
c) inne dowody (dokumenty i protokoły przesłuchania stron i świadków),
d) do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
2. Za granicą:
a) podanie wraz z oświadczeniem strony, że uprzednio nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu,
b) inne dowody (dokumenty i protokoły przesłuchania stron i świadków),
c) do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
3. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.

OPŁATY:
39 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji.
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Szczercowie lub bezpośrednio w kasie Urzędu.

TERMIN ODPOWIEDZI:
1. Do 1 miesiąca.
2. Załatwienie sprawy szczególnie skomplikowanej następuje nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia sprawy.

TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji, wydanej przez Kierownika USC w Szczercowie, przysługuje odwołanie do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

UWAGI:
1. Treść aktu stanu cywilnego wraz ze wzmiankami dodatkowymi odtwarza się w razie zaginięcia lub zniszczenia całości lub części księgi stanu cywilnego.
2. Podstawą odtworzenia treści aktu stanu cywilnego są odpisy zaginionego aktu, dokumenty pośrednie w postaci świadectw szkolnych, wypisów z księgi wieczystej i innych aktów stanu cywilnego.
3. Odtworzenia aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą dokonuje się w przypadku, gdy uzyskanie odpisu jest niemożliwe lub związane z poważnymi trudnościami.
4. Odtworzenia treści aktu stanu cywilnego dokonuje się w USC miejsca zamieszkania wnioskodawcy lub ostatniego miejsca zamieszkania tej osoby w kraju. W razie braku takiej podstawy czynności tej dWYMAGANE DOKUMENTY:
Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego:
1. W kraju:
a) podanie z oświadczeniem strony, że uprzednio nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu w postępowaniu sądowym lub administracyjnym,
b) zaświadczenie z USC, w którym akt powinien się znajdować, stwierdzający zniszczenie lub zaginięcie całości lub części księgi stanu cywilnego,
c) inne dowody (dokumenty i protokoły przesłuchania stron i świadków),
d) do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
2. Za granicą:
a) podanie wraz z oświadczeniem strony, że uprzednio nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu,
b) inne dowody (dokumenty i protokoły przesłuchania stron i świadków),
c) do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
3. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.

OPŁATY:
39 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji.
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Szczercowie lub bezpośrednio w kasie Urzędu.

TERMIN ODPOWIEDZI:
1. Do 1 miesiąca.
2. Załatwienie sprawy szczególnie skomplikowanej następuje nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia sprawy.

TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji, wydanej przez Kierownika USC w Szczercowie, przysługuje odwołanie do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

UWAGI:
1. Treść aktu stanu cywilnego wraz ze wzmiankami dodatkowymi odtwarza się w razie zaginięcia lub zniszczenia całości lub części księgi stanu cywilnego.
2. Podstawą odtworzenia treści aktu stanu cywilnego są odpisy zaginionego aktu, dokumenty pośrednie w postaci świadectw szkolnych, wypisów z księgi wieczystej i innych aktów stanu cywilnego.
3. Odtworzenia aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą dokonuje się w przypadku, gdy uzyskanie odpisu jest niemożliwe lub związane z poważnymi trudnościami.
4. Odtworzenia treści aktu stanu cywilnego dokonuje się w USC miejsca zamieszkania wnioskodawcy lub ostatniego miejsca zamieszkania tej osoby w kraju. W razie braku takiej podstawy czynności tej dWYMAGANE DOKUMENTY:
Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego:
1. W kraju:
a) podanie z oświadczeniem strony, że uprzednio nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu w postępowaniu sądowym lub administracyjnym,
b) zaświadczenie z USC, w którym akt powinien się znajdować, stwierdzający zniszczenie lub zaginięcie całości lub części księgi stanu cywilnego,
c) inne dowody (dokumenty i protokoły przesłuchania stron i świadków),
d) do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
2. Za granicą:
a) podanie wraz z oświadczeniem strony, że uprzednio nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu,
b) inne dowody (dokumenty i protokoły przesłuchania stron i świadków),
c) do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
3. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.

OPŁATY:
39 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji.
Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Szczercowie lub bezpośrednio w kasie Urzędu.

TERMIN ODPOWIEDZI:
1. Do 1 miesiąca.
2. Załatwienie sprawy szczególnie skomplikowanej następuje nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia sprawy.

TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji, wydanej przez Kierownika USC w Szczercowie, przysługuje odwołanie do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

UWAGI:
1. Treść aktu stanu cywilnego wraz ze wzmiankami dodatkowymi odtwarza się w razie zaginięcia lub zniszczenia całości lub części księgi stanu cywilnego.
2. Podstawą odtworzenia treści aktu stanu cywilnego są odpisy zaginionego aktu, dokumenty pośrednie w postaci świadectw szkolnych, wypisów z księgi wieczystej i innych aktów stanu cywilnego.
3. Odtworzenia aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą dokonuje się w przypadku, gdy uzyskanie odpisu jest niemożliwe lub związane z poważnymi trudnościami.
4. Odtworzenia treści aktu stanu cywilnego dokonuje się w USC miejsca zamieszkania wnioskodawcy lub ostatniego miejsca zamieszkania tej osoby w kraju. W razie braku takiej podstawy czynności tej d
Karta procedury: Pokaż kartę sprawy

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Agnieszka Szubert
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Agnieszka Szubert
Data wytworzenia informacji 2003-10-06
Data udostępnienia informacji 2003-10-06