WYMAGANE DOKUMENTY: 1. Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza. 2. Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca). 3. Do wglądu: dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
OPŁATY: Zwolnione z opłaty.
TERMIN ODPOWIEDZI: Niezwłocznie.
TRYB ODWOŁAWCZY: Od decyzji, odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez Kierownika USC w Szczercowie przysługuje odwołanie do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
UWAGI: 1. Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu. 2. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu. 3. Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności: a) małżonek lub dzieci zmarłego, b) najbliżsi krewni lub powinowaci, c) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon, d)osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały, e)administrator domu, w którym nastąpił zgon. 4. Jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie, do zgłoszenia zgonu jest obowiązany szpital lub zakład.
PODSTAWA PRAWNA: 1. Ustawa z dnia 29 września 1986 r. - prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2011 r. Nr 212, poz. 1264). 2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635, z późn. zm.).
ZAŁĄCZNIKI: Brak.
|