WYMAGANE DOKUMENTY: 1. Wniosek o wydanie odpisu skróconego / zupełnego aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu. 2. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej. 3. Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
OPŁATY: a) 22 zł - opłata skarbowa za odpis skrócony, b) 33 zł - opłata skarbowa za odpis zupełny, c) 24 zł - opłata skarbowa za zaświadczenie o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku, albo o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego, d) 26 zł - opłata skarbowa za inne zaświadczenia. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Szczercowie lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
TERMIN ODPOWIEDZI: Do miesiąca.
TRYB ODWOŁAWCZY: 1. Od decyzji, odmawiającej wydania odpisu, wydanej przez Kierownika USC w Szczercowie, przysługuje odwołanie do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. 2. Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Wojewody Łódzkiego, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
UWAGI: 1. Z ksiąg stanu cywilnego wydaje się odpisy zupełne i skrócone aktów stanu cywilnego, zaświadczenia o dokonanych w księdze stanu cywilnego wpisach lub o ich braku, zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego oraz inne zaświadczenia dotyczące urzędowego potwierdzenia określonych faktów, np. zaświadczenie o wyznaczonej dacie ślubu. 2. Podmioty uprawnione do uzyskania odpisów i zaświadczeń: osoba, której akt dotyczy, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek, przedstawiciel ustawowy, pełnomocnik oraz inne osoby, które wykażą interes prawny. 3. Interes prawny ma miejsce, gdy przedstawienie odpisu aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia ma istotne znaczenie dla rozstrzygnięcia sprawy w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, co należy udokumentować wezwaniem sądu lub organu administracji do przedłożenia tego dokumentu lub okazaniem potwierdzonego przez sąd pozwu sądowego względnie zawiadomienia organu administracyjneWYMAGANE DOKUMENTY: 1. Wniosek o wydanie odpisu skróconego / zupełnego aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu. 2. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej. 3. Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
OPŁATY: a) 22 zł - opłata skarbowa za odpis skrócony, b) 33 zł - opłata skarbowa za odpis zupełny, c) 24 zł - opłata skarbowa za zaświadczenie o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku, albo o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego, d) 26 zł - opłata skarbowa za inne zaświadczenia. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Szczercowie lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
TERMIN ODPOWIEDZI: Do miesiąca.
TRYB ODWOŁAWCZY: 1. Od decyzji, odmawiającej wydania odpisu, wydanej przez Kierownika USC w Szczercowie, przysługuje odwołanie do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. 2. Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Wojewody Łódzkiego, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
UWAGI: 1. Z ksiąg stanu cywilnego wydaje się odpisy zupełne i skrócone aktów stanu cywilnego, zaświadczenia o dokonanych w księdze stanu cywilnego wpisach lub o ich braku, zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego oraz inne zaświadczenia dotyczące urzędowego potwierdzenia określonych faktów, np. zaświadczenie o wyznaczonej dacie ślubu. 2. Podmioty uprawnione do uzyskania odpisów i zaświadczeń: osoba, której akt dotyczy, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek, przedstawiciel ustawowy, pełnomocnik oraz inne osoby, które wykażą interes prawny. 3. Interes prawny ma miejsce, gdy przedstawienie odpisu aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia ma istotne znaczenie dla rozstrzygnięcia sprawy w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, co należy udokumentować wezwaniem sądu lub organu administracji do przedłożenia tego dokumentu lub okazaniem potwierdzonego przez sąd pozwu sądowego względnie zawiadomienia organu administracyjneWYMAGANE DOKUMENTY: 1. Wniosek o wydanie odpisu skróconego / zupełnego aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu. 2. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej. 3. Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
OPŁATY: a) 22 zł - opłata skarbowa za odpis skrócony, b) 33 zł - opłata skarbowa za odpis zupełny, c) 24 zł - opłata skarbowa za zaświadczenie o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku, albo o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego, d) 26 zł - opłata skarbowa za inne zaświadczenia. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Szczercowie lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
TERMIN ODPOWIEDZI: Do miesiąca.
TRYB ODWOŁAWCZY: 1. Od decyzji, odmawiającej wydania odpisu, wydanej przez Kierownika USC w Szczercowie, przysługuje odwołanie do Wojewody Łódzkiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. 2. Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Wojewody Łódzkiego, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
UWAGI: 1. Z ksiąg stanu cywilnego wydaje się odpisy zupełne i skrócone aktów stanu cywilnego, zaświadczenia o dokonanych w księdze stanu cywilnego wpisach lub o ich braku, zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego oraz inne zaświadczenia dotyczące urzędowego potwierdzenia określonych faktów, np. zaświadczenie o wyznaczonej dacie ślubu. 2. Podmioty uprawnione do uzyskania odpisów i zaświadczeń: osoba, której akt dotyczy, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek, przedstawiciel ustawowy, pełnomocnik oraz inne osoby, które wykażą interes prawny. 3. Interes prawny ma miejsce, gdy przedstawienie odpisu aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia ma istotne znaczenie dla rozstrzygnięcia sprawy w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, co należy udokumentować wezwaniem sądu lub organu administracji do przedłożenia tego dokumentu lub okazaniem potwierdzonego przez sąd pozwu sądowego względnie zawiadomienia organu administracyjne
|