1. Sporządzania projektów: aktów stanu cywilnego, decyzji i postanowień kierownika urzędu stanu cywilnego, odpisów aktów stanu cywilnego, przygotowywania innej dokumentacji niezbędnej do wykonywania przypisanych prawem czynności kierownika. 2. Przygotowywanie zaświadczeń o których mowa w ustawie z dnia 29 września 1986r. - Prawo o aktach stanu cywilnego ( T. jedn. Dz. U. z 2004r., Nr 161, poz. 1061 z późn. zm.), w tym m.in. o: a. dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku, b. zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego, c. braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa do ślubu wyznaniowego, d. zdolności prawnej obywatela polskiego lub zamieszkałego w Polsce cudzoziemca do zawarcia małżeństwa za granicą, 3. Prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego, 4. Przyjmowanie oświadczeń i wydawanie decyzji przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego oraz w Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym,
5. Prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego (przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych),
6. Stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sadu w sprawach możności lub niemożności zawierania małżeństw,
7. Wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,
8. Wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
9. Współpraca z innymi organami i urzędami stanu cywilnego w sprawie prowadzenia ksiąg,
10. Organizowanie jubileuszy pożycia małżeńskiego,
11. Prowadzenie spraw związanych ze zmiana imienia i nazwiska.
|