wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Gmina Zbuczyn

Informacje dotyczące sposobu przyjmowania i załatwiania sprawy

Symbol procedury: OA
Nazwa procedury: Zameldowanie na pobyt stały
Prawna forma załatwiania: inna forma prawna
Grupa procedur: SPRAWY MELDUNKOWE
Grupa zadań publicznych: Administracja publiczna
Przynależność do działu administracji: Administracja i sprawy wewnętrzne / administracja publiczna / ewidencji ludności
Stanowisko pracy na którym realizowana jest procedura: Ewidencja i Sprawy Społeczne
Informacje dodatkowe:
Wymagane dokumenty:

1.Dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty).
2.Książeczka wojskowa
3.Wypełniony wniosek zgłoszenia pobytu stałego
4.Cudzoziemiec dokonując zameldowania na pobyt stały zgłasza wymagane dane do zameldowania wypełniając formularz meldunkowy, przedstawia kartę pobytu albo zezwolenie na osiedlenie się wydane stosownie do przepisów o cudzoziemcach i potwierdzenie zameldowania na pobyt czasowy.
5.Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (akt notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale osobnej kwatery stałej) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowania.

Opłaty:

Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.

Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Zbuczyn - Ewidencja Ludności pokój nr 10, I piętro, tel. (25) 6416535

Termin i sposób załatwiania sprawy:
- Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.
- W wyniku dokonania czynności meldunkowej interesant otrzymuje komputerowy wydruk w postaci poświadczenia zameldowania na pobyt stały (ważny przez okres 2 miesięcy od daty wystawienia)
Uwagi:
- W przypadku zameldowania na pobyt stały osoby, której poprzednie miejsce pobytu stałego mieściło się poza obszarem działania Urzędu , podczas dokonywania czynności zameldowania należy bezwzględnie okazać poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w tym samym czasie można posiadać tylko jedno miejsce pobytu stałego i jedno czasowego)
- Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (wynajmującego, najemcy posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2001 r. Nr 84 poz. 960)


Karta procedury: Pokaż kartę sprawy

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji
Data wytworzenia informacji 2004-08-16
Data udostępnienia informacji 2004-08-16