Wymagane dokumenty:
1.Dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty). 2.Książeczka wojskowa 3.Wypełniony wniosek zgłoszenia pobytu stałego 4.Cudzoziemiec dokonując zameldowania na pobyt stały zgłasza wymagane dane do zameldowania wypełniając formularz meldunkowy, przedstawia kartę pobytu albo zezwolenie na osiedlenie się wydane stosownie do przepisów o cudzoziemcach i potwierdzenie zameldowania na pobyt czasowy. 5.Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (akt notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale osobnej kwatery stałej) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowania.
Opłaty: Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Gminy Zbuczyn - Ewidencja Ludności pokój nr 10, I piętro, tel. (25) 6416535
Termin i sposób załatwiania sprawy: - Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego. - W wyniku dokonania czynności meldunkowej interesant otrzymuje komputerowy wydruk w postaci poświadczenia zameldowania na pobyt stały (ważny przez okres 2 miesięcy od daty wystawienia) Uwagi: - W przypadku zameldowania na pobyt stały osoby, której poprzednie miejsce pobytu stałego mieściło się poza obszarem działania Urzędu , podczas dokonywania czynności zameldowania należy bezwzględnie okazać poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w tym samym czasie można posiadać tylko jedno miejsce pobytu stałego i jedno czasowego) - Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (wynajmującego, najemcy posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2001 r. Nr 84 poz. 960)
|