Do zadań Referatu Organizacyjnego należy w szczególności:
1) Zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu,
2) Współdziałanie z referatami w celu zapewnienia właściwej organizacji pracy referatów,
4) Udzielanie petentom informacji dotyczących funkcjonowania Urzędu oraz informowanie o miejscu i sposobie załatwiania spraw w Urzędzie,
5) Prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków,
6) Prowadzenie zbiorów uchwał Rady, opinii i wniosków komisji i radnych oraz rejestru zarządzeń Wójta,
7) Prowadzenie rejestru umów zleceń oraz rejestru upoważnień i pełnomocnictw,
7) Prowadzenie obsługi Rady i jej Komisji, prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością Rady i jej komisji, protokołowanie sesji Rady, posiedzeń Komisji oraz przekazywanie list obecności z sesji Rady i posiedzeń Komisji do Referatu Finansowo-Księgowego,
10) Prowadzenie kancelarii ogólnej, sekretariatu Urzędu i wykonywanie obsługi Urzędu Gminy,
11) Zapewnienie prawidłowego obiegu korespondencji w Urzędzie,
12) Organizowanie nadzoru i kontroli nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej i k.p.a. w Urzędzie,
13) Zarządzanie budynkiem i gospodarowanie lokalami biurowymi,
14) Prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,
17) Promocja Gminy oraz sprawy związane z integracją europejską,
18) Nawiązywanie kontaktów i współpraca z organizacjami pozarządowymi,
19) Gospodarowanie środkami rzeczowymi, drukami, formularzami, zakup materiałów biurowych, prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
20) Zaopatrzenie urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie (meble, komputery, klimatyzacja i in.), zlecanie napraw,
20) Załatwianie spraw pieczęci dla Urzędu (zamawianie, wydawanie, ewidencja),
21) Sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem sieci komputerowej oraz wdrażanie informatyki w Urzędzie,
22) Prowadzenie strony internetowej Urzędu, prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej - BIP,
23) Prowadzenie spraw kadrowych i osobowych kierowników i dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych (z wyjątkiem szkół, przedszkoli, gimnazjum) oraz pracowników Urzędu,
24) Prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników Urzędu oraz kierowników i dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych (z wyjątkiem szkół, przedszkoli, gimnazjum),
25) Prowadzenie spraw organizacyjnych i szkoleniowych pracowników Urzędu,
26) Organizowanie i prowadzenie praktyk studenckich i uczniowskich,
27) Koordynowanie i obsługa spotkań Wójta z mieszkańcami, grupami środowiskowymi, zawodowymi, stowarzyszeniami, przedsiębiorcami i innymi.
28) Członkostwo i udział w pracach komisji przetargowych i konkursowych w zakresie realizowanych zadań.
29) Realizacja zadań pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych.