1) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz in-nych oświadczeń, zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńcze-go, 2) sporządzanie aktów małżeństwa w księgach stanu cywilnego w oparciu o oświadczenia składane w sposób prawem przewidziany, 3) prowadzenie ksiąg stanu cywilnego w sprawach urodzeń i zgonów w oparciu o dokonane zgłoszenia, decyzje administracyjne, orzeczenia sądo-we i inne dokumenty przewidziane w prawie o aktach stanu cywilnego, 4) nanoszenie w księgach wzmianek i przypisów, 5) wystawianie odpisów i zaświadczeń w sprawach z zakresu działania USC, 6) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu działania USC, 7) prowadzenie akt zbiorowych do ksiąg stanu cywilnego, 8) współpraca z innymi organami w sprawach dotyczących prowadzenia ksiąg USC, 9) przekazywanie ksiąg stuletnich do Państwowego Archiwum Wojewódz-kiego, 10) współpraca z komórkami ewidencji ludności i dowodów osobistych w zakresie potwierdzania danych osobowych, 11) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbioro-wych, 12) sporządzanie sprawozdań dla Urzędu Statystycznego w Lublinie. 13) ochrona danych osobowych oraz ich udostępnianie na wniosek uprawnionych podmiotów,
|