wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Urząd Gminy w Szczercowie

Informacje szczegółowe o wybranej komórce:

Nazwa: Referat Budownictwa, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej
Nazwa skrócona: Budownictwo
Symbol: BR
Adres Organu/Komórki
organizacyjnej:
Urząd Gminy w Szczercowie
Pułaskiego
Szczerców 97-420
Komórka nadrzędna merytorycznie: Wójt Gminy Szczerców
Komórka nadrzędna organizacyjnie: Wójt Gminy Szczerców
Dni i godziny pracy: Poniedziałek - Piątek
od 8.00 do 16.00
Dni i godziny przyjmowania interesantów: Poniedziałek - Piatek
od 8.00 do 16.00

 Przedmiot działania i kompetencje:

Do zadań Referatu Budownictwa, Rolnictwa i Ochrony Środowiska należy wszczególności:

1) Sporządzanie założeń do projektów miejscowych planów zagospodarowania  przestrzennego oraz sporządzanie projektów tych planów,

2) Przyjmowanie wniosków do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy oraz podejmowanie czynności związanych ze zmianą Studium,

3) Dokonywanie okresowej oceny aktualności studium i planów zagospodarowania przestrzennego,

4) Prowadzenie rejestru wydawanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

5) Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

6) Wydawanie informacji o terenie,

6) Prowadzenie spraw nazewnictwa ulic, placów i miejscowości,

7) Prowadzenie rejestru numeracji porządkowej nieruchomości i nadawania im numerów porządkowych,

8) Sporządzanie wniosków na komunalizację Skarbu Państwa,

9) Wnioskowanie o przeznaczenie nieruchomości do sprzedaży lub wydzierżawienia oraz kupna nieruchomości,

10) Wykup gruntów na potrzeby inwestycyjne gminy,

11) Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą mienia komunalnego,

12) Wydawanie postanowień o możliwości podziału działek geodezyjnych,

13) Przygotowanie i wydawanie decyzji zatwierdzających podział działek geodezyjnych,

14) Regulowanie stanów prawnych nieruchomości przejmowanych na mienie Gminy,

15) Prowadzenie rejestru aktów notarialnych wpływających do Urzędu zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz naliczanie opłat w drodze decyzji zgodnie z ustawą,

16) Planowanie środków i realizacja budżetu w zakresie wynikającym z realizacji zadań referatu,

17) Współuczestnictwo w wydawaniu opinii o projektach w Zespole Uzgadniania Dokumentacji,

18) Prowadzenie spraw związanych z remontami i konserwacją budynku Urzędu Gminy oraz zabezpieczenie ppoż. budynku Urzędu,

19) Prowadzenie spraw związanych z ewidencjonowaniem i likwidowaniem środków trwałych należących do Gminy Szczerców,

20) Wydawanie opinii w zakresie wyłączenia gruntów rolnych z produkcji,

21) Organizowanie przedsięwzięć na rzecz rolnictwa,

22) Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o zadaniach zleconych Gminie związanych z organizacją spisów rolnych,

23) Organizacja oraz prowadzenie zadań z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody i gospodarki wodnej zgodnie z obowiązującymi ustawami,

24) Prowadzenie spraw z zakresu zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych,

25) Prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa,

26) Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt,

27) Wykonywanie i koordynacja zadań z zakresu ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,

28) Wszczynanie postępowania i wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,

29) Wydawanie decyzji zezwalającej na wycinkę drzew na działkach nieleśnych,

30) Sporządzanie raportów z realizacji Programu Ochrony Środowiska Gminy Szczerców,

31) Wydawanie opinii w/s wydania koncesji na rozpoznanie i wydobywanie kopalin,

32) Przyjmowanie wniosków w sprawach naprawy i oznakowania dróg, oświetlenia ulicznego, remontu budynków komunalnych oraz realizacja tych wniosków,

33) Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem Gminy oraz innymi nieruchomościami komunalnymi,

34) Wydawanie zgody na umieszczenie w pasie drogi infrastruktury nie związanej z drogą ani z zarządzaniem ruchu na drodze,

35) Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego oraz naliczanie opłat,

36) Organizowanie prac porządkowych na terenach przeznaczonych do wspólnego użytkowania (ulice, place, parkingi),

37) Nadzór nad targowiskiem gminnym,

38) Bieżąca obsługa pojazdów służbowych oraz koordynowanie wykorzystania tych pojazdów,

39) Członkostwo i udział w pracach komisji przetargowych i konkursowych w zakresie realizowanych zadań.

 Informacje dodatkowe:

 

 Kadra kierownicza:

Kierownik Referatu Rolnictwa, Budownictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej

  Prowadzone tablice informacyjne:

  • G.B.4/7624/7/08
  • Ogłoszenie

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Andrzej Anczykowski
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Andrzej Anczykowski
Data wytworzenia informacji 2003-08-25
Data udostępnienia informacji 2003-08-25